مذاکرات با ترکیه دربارهٔ تعدیل قیمت و افزایش صادرات “گاز”ادامه دارد

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

معاون وزیر نفت ایران در امور بین الملل و بازرگانی گفت: مذاکرات دربارهٔ افزایش صادرات گاز به ترکیه و تعدیل قیمت گاز روند طبیعی را طی می کند. .

به گزارش ممتاز به نقل از گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از شانا علی ماجدی، با بیان این مطلب گفت: ایران خواهان آن است که سهمش در بازار گاز ترکیه به اندازه سهم روسیه باشد. ترکها می گویند این مساله منوط به این است که قیمت گاز ایران با قیمت گاز صادراتی روسیه به ترکیه قابل مقایسه باشد. ظاهرا ترکها ۲,۵تا سه برابر ایران از روسیه گاز دریافت می کنند.

ماجدی دربارهٔ شکایت شرکت بوتاش هم گفت: دربارهٔ اختلاف شرکت بوتاش با شرکت گاز مسئولان دولتی دو کشور طرفین را به مذاکره تشویق می کنند. ما اگرچه با ترکیه در موضوع گاز اختلاف نظر داشته ایم اما ترکیه در مجموع مشتری خوب گازی ایران بوده است و شرکت بوتاش هم می تواند مشتری خوبی باشد.

وی دراین باره که اگر ترکها با سهم برابر واردات گاز از ایران و روسیه موافقت کنند ایران با تعدیل قیمت گاز صادراتی اش به ترکیه موافقت خواهد کرد؟ گفت: چارچوب کلی این است که اگر قیمت تعدیل شود افزایش صادرات گاز صورت گیرد. در واقع با این فرمول قرار است مذاکرات ادامه پیدا کند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.