مذاکرات جوی سازمان ملل در دوحه آغاز شد

۰۶م آذر ،

269-2.jpg

دور تازه مذاکرات سازمان ملل با هدف ارائه یک معاهده تازه در حوزه تغییرات جوی از امروز (دوشنبه) در پایتخت کشور نفت خیز قطر آغاز شد.

به گزارش سرویس «محیط زیست» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در طول این مذاکرات نزدیک به ۲۰۰ کشور مختلف دربارهٔ روش‌های مقابله با پدیده گرمایش جهانی و کمک به کشورهای فقیر برای سازگار شدن با این پدیده به بحث و تبادل نظر خواهند پرداخت.

به نوشته روزنامه یو اس ای تودی به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، با وجود گذشت دو دهه از این مذاکرات اهداف اصلی آن هنوز محقق نشده است.

مهمترین این اهداف شامل کاهش تولید گازهای گلخانه‌ای است که به نقل از دانشمندان محیط زیستی این گازها عامل اصلی گرم شدن زمین می باشند.

سه سال پیش، تلاش کارشناسان و مقامات بین المللی برای اجرای یک پیمان تازه جوی در اجلاس کوپنهاگ ناکام ماند؛ اما سال قبل بسیاری از کشورها برای تلاشی مجدد در این زمینه به توافق رسیدند. آنها برای پذیرش یک معاهده جوی تازه، ضرب‌العجلی تا سال ۲۰۲۴ میلادی را تعیین کردند.

امسال سازمان ملل تصمیم گرفت این مذاکرات را در دوحه برگزار کند و این انتخاب بسیاری از فعالان محیط زیست را شگفت زده کرد چون قطر تاکنون تمایل چندانی برای شرکت در این قبیل برنامه‌های محیط زیستی از خود نشان نداده است.

بنابراین گزارش، در اجلاس دوحه مذاکره کنندگان روی گسترش پروتکل کیوتو متمرکز خواهند شد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.