مذاکره‌کنندگان ایرانی عازم آلماتی شدند/ ابراز امیدواری وزیر خارجه آمریکا و معاون وزیر خارجه روسیه نسبت به دور تازه مذاکرات ایران و ۱+۵

۱۴فروردین۱۳،

تیم مذاکرات هسته ای ایران به سرپرستی سعید جلیلی دبیر شورای عالی امنیت ملی برای مذاکره با گروه ۱+۵ عازم آلماتی شد.

مذاکره کنندگان ایرانی عصر امروز چهارشنبه راهی آلماتی شدند تا دور دیگری از مذاکرات را با پنج عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل ؛ آمریکا، فرانسه، چین، انگلیس و روسیه؛ و آلمان دربارهٔ موضوع هسته ای ایران برگزار کنند.

سید عباس عراقچی معاون آسیا و اقیانوسیه وزارت امور خارجه، علی باقری معاون سیاست خارجی و امنیت بین‌الملل دبیر شورای عالی امنیت ملی، حمیدرضا عسگری مشاور وزارت خارجه و رسول موحدیان سفیر سابق ایران در لندن سعید جلیلی را در این سفر همراهی می‌کنند و کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ریاست هیات ۱+۵ را بر عهده دارد.

 این مذاکرات که مذاکرات آلماتی ۲ نام گرفته است، قرار است روزهای جمعه و شنبه ۱۶ و ۱۷ فروردین ماه در شهر آلماتی قزاقستان برگزار شود.

 در مذاکرات آلماتی یک که هشتم و نهم اسفند  در این شهر برگزار شد، طرفین توافق کردند که پس از گفت‌وگوهای کارشناسی و فنی در ۲۸ اسفندماه در استانبول بار دیگر در فروردین ماه در آلماتی مذاکره کنند.

 گروه ۱+۵ در مذاکرات آلماتی یک، در پیشنهادی تازه به ایران خواستار تعلیق فعالیت غنی‌سازی ۲۰ درصدی ایران و محدود شدن فعالیت‌های جاری در تأسیسات فردو شده بودند و در مقابل وعده کاهش تحریم ها را مطرح کردند.

 مذاکرات آلماتی ۲ هشتمین دور مذاکرات ایران و ا+۵ از تابستان ۸۷ تا کنون است.

/۲۹۲۹

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.