مذاکره با اشتون سازنده بود

جام جم آنلاین: دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران بر آمادگی تهران برای گفتگو درباره برنامه هسته ای تاکید کرد.

سعید جلیلی در نشستی خبری در استانبول درباره دیدار خود با کاترین اشتون مسئول ارشد سیاست خارجی اتحادیه اروپا افزود: دیدار با اشتون برای مطرح کردن دیدگاه ایران نسبت به برنامه هسته ای بود.

جلیلی گفت: ایران همواره بر آمادگی خود برای گفتگو در مورد برنامه هسته ایش تاکید کرده است.

وی خاطر نشان کرد: ما با اشتون درباره تفاهمی در در نشست کارشناسان در مسکو به دست آمد، گفتگو کردیم. در این دیدار بر نقاط مشترک و اداره گفتگوها در آینده تاکید شد. قرار شد اشتون نتایج این دیدار را به اطلاع گروه پنج باضافه یک برساند.

دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران مذاکرات خود با اشتون در استانبول را سازنده و مثبت ارزیابی کرد و گفت: این دیدار به نزدیک شدن دیدگاه ها بین دو طرف کمک کرد. این گفتگوها زمینه را برای ادامه مذاکرات در آینده فراهم کرد.

 جلیلی با اشاره به ساخت و انتشار فیلم موهن به ساحت مقدس پیامبر اسلام (ص)، تاکید کرد: غربیها در تلاش برای توطئه علیه جهان اسلام هستند و از وحدت کشورهای اسلامی نگرانی دارند.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود، بیداری اسلامی را فرصتی مهم برای جهان اسلام دانست و افزود: ما معتقدیم امروز فرصت بسیار خوبی ایجاد شده و توان جهان اسلام باید در این راستا متمرکز شود.

دبیر شورای عالی امنیت ملی با اشاره به تحولات اخیر در منطقه و به ویژه جهان اسلام افزود: ما فکر می کنیم قدرت جدیدی در سطح بین الملل در حال شکل گیری است.

جلیلی تاکید کرد: دورانی که عده ای برای جهان اسلام تصمیم بگیرند پایان یافته است و اینها مرهون بیداری اسلامی در منطقه است.

وی افزود: دشمنان اسلام طرحهای متعددی علیه بیداری اسلامی دارند و دنبال توطئه علیه کشورهای اسلامی هستند تا از اتحاد آنها جلوگیری کنند.(مهر)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.