مذاکره خرید هواپیماهای نو نهایی شد / جزئیات توافق دولت و صندوق توسعه

۲۴م آذر ،

چکیده: عضو هیئت عامل صندوق توسعه ملی از مذاکره با وزارت راه و شهرسازی و شرکتهای هواپیمایی برای اختصاص منابع ارزی این صندوق خبر داد و گفت: هدف این گفتگوها نوسازی ناوگان هوایی و خرید هواپیماهای نو است.

محمود دودانگه از برنامه ویژه صندوق توسعه ملی برای سرمایه گذاری ۲۰ درصدی در پروژه های خارج از کشور خبر داد و گفت: امیدواریم بتوانیم تا پایان سال جاری، این موضوع را عملیاتی کنیم.

عضو هیئت عامل صندوق توسعه ملی در زمینه روند پرداخت سهیلات و منابع ارزی این صندوق به صنعت هواپیمایی کشور، اظهار داشت: در این زمینه مذاکرات و تعاملاتی بین صندوق، وزارت راه و شهرسازی و شرکت های حمل و نقل، در جریان است.

وی با اشاره به اینکه این گفتگوها به منظور تخصیص منابع صندوق توسعه ملی برای نوسازی ناوگان حمل و نقل کشور بوده است، افزود: در این رابطه تاکنون توانسته ایم کارهای اولیه را به انجام برسانیم.

این مقام مسئول در صندوق توسعه ملی اظهار امیدواری کرد که شرکت های هواپیمایی فعال در بخش خصوصی صنعت هواپیمایی بتوانند در این بخش حضور پیدا کنند تا بتوان نوسازی صنعت هواپیمایی کشور را عملیاتی کرد.

دودانگه خاطر نشان کرد: به صورت کلی تا به امروز تعاملات کلی در اینباره با وزارت راه و شهرسازی انجام شده است؛ با این حال فضا برای همه شرکت های بخش خصوصی آماده است که بتوانند از تسهیلات این صندوق استفاده کنند.

عضو هیئت عامل صندوق توسعه ملی اظهار داشت: هدف از نوسازی ناوگان حمل و نقل هوایی نیز خرید هواپیماهای نو و وارد کردن آنها به چرخه حمل و نقل هوایی است.

پیش تر نیز بعضی مقامات صنعت هواپیمایی کشور و صندوق توسعه ملی در اینباره سخن گفته بودند. همچنین مطرح شد که قرار است منابعی از سوی صندوق برای خرید هواپیمای نو و استفاده در چرخه حمل و نقل هوایی، اختصاص یابد.


ارانیکو – آخرین خبرها و مقالات
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.