مراجعه به پزشک برای درمان مشکلات جنسی

گردآوری توسط گروه روانشناسی ممتاز نیوز

دکتر محمدرضا صفری‌نژاد،  گفت: «ممکن است افراد مختلف انتظارات متفاوت از خود یا باورهای نادرست داشته باشند، که باید با این افراد صحبت کرد و توضیح داد بیماری خاصی ندارند و بی‌مورد به دنبال درمان‌های مختلف‌اند.»


وی در ادامه افزود: «مثلا انزال زودررس به انزال زودتر از ۲ دقیقه پس از دخول اطلاق می‌شود. ممکن است فردی انتظارات خاصی از خودش داشته باشد یا به اشتباه فکر کند که بیمار است. درحالی که این پزشک است که با بررسی‌های لازم تشخیص می‌دهد آیا بیماری وجود دارد یا نه!»

این اورولوژیست اظهار داشت: «اگر مردی با درد قفسه سینه به پزشک مراجعه و ادعا کند که سکته قلبی کرده است، صرف ادعای او قابل قبول نیست. پزشک بررسی‌های مختلفی انجام می‌دهد تا ثابت کند که بیمار سکته قلبی کرده است یا نه. در اختلال نعوظ هم همین صادق است چون این بیماری شیوع زیادی دارد بنابراین عدم تشخیص درست آن باعث تحمیل هزینه‌های سنگین بر سیستم بهداشتی درمانی کشور می‌شود.»

صفری‌نژاد در ادامه افزود: «اگر مردی  در بیش از ۵۰ درصد موارد روابط زناشویی در به دست آوردن نعوظ یا در حفظ آن تا پایان رابطه زناشویی مشکل داشته باشد، به اختلال نعوظ مبتلاست بنابراین اگر مردی گهگاه در به دست آوردن نعوظ مشکل دارد، بیمار نیست و این در زندگی تمام مردان اتفاق می‌افتد، یعنی نباید این فرد را بیمار تلقی و انواع و اقسام اقدامات پزشکی را انجام یا دارو تجویز کرد.»

این استاد دانشگاه با بیان اینکه خجالت نباید مانع مراجعه به پزشک شود، ادامه داد: «طبق تعریف سازمان بهداشت جهانی داشتن یک رابطه جنسی سالم از حقوق اولیه انسان‌هاست، بنابراین افراد نباید درصورت بروز مشکل از مراجعه به پزشک خجالت بکشند و امتناع کنند.»

– if this is your content and you’re reading it on someone else’s site, please read the FAQ at momtaznews.com/content-only/faq.php#publishers.

پورتال ایران
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.