مراجع حقوق بشر تحت تاثیر سیاست‌های غربی عمل می‌کنند

۱۰م اسفند ،

سخنگوی هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: مراجع حقوق بشری فعال در غرب تحت تاثیر ارائه سیاسی کشورهای غربی عمل کرده و به جای احقاق واقعی حقوق بشر منافع سیاسی دولت‌های غربی را دنبال می‌کنند.

سید حسین نقوی‌حسینی نماینده ورامین در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران با اشاره به گزارش اخیر احمد شهید در مورد وضعیت حقوق بشر در ایران گفت: بی‌طرفی مراجع بین‌المللی در حوزه حقوق بشر برای ملت ایران جای تردید دارد و اعتقاد داریم که این مراجع بی‌طرفانه با مسائل ایران برخورد نمی‌کنند.
 
وی افزود: موارد بسیار بسیاری از  برخورد دوگانه این مراجع بین‌المللی را شاهد بوده‌ایم،به عنوان مثال قتل عام شیعیان پاکستان در بمب‌گذاری تروریستی و یا مردم بحرین که هر روز تحت ظلم و فشار حکومت‌شان سرکوب می‌شوند.
 
نقوی‌حسینی تصریح کرد: در بسیاری از کشورهای منطقه مطلع هستیم چگونه به سرکوب معترضین اقدام می‌کنند اما مراجع بین‌المللی حقوق بشر نسبت به این مسائل عکس‌العملی نشان نمی‌دهند در حالی که نسبت به مسائل ایران به صورت جهت‌گیرانه واکنش نشان داده و قطعنامه صادر می‌کنند.  
 
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت:‌ حتی در حوزه هسته‌ای شاهد هستیم کشورهایی در خاورمیانه کلاهک هسته‌ای دارند ولی عضو سازمان انرژی اتمی نیستند و حتی معاهده NPT را هم امضا نکرده‌اند،با این وجود در مورد آنها اظهارنظری نشده و بیانیه‌ای صادر نمی‌شود.
 
وی در پایان اظهار داشت: این مسائل نشان‌دهنده این است که مراجع حقوق بشری فعال در غرب تحت تاثیر اراده سیاسی کشورهای غربی عمل کرده و به جای احقاق واقعی حقوق بشر منافع سیاسی دولت‌های غربی را دنبال می‌کنند.

گفتنی است روز چهارشنبه ۹ اسفند وزیر خارجه ایرلند که در حال حاضر رئیس دوره‌ای اتحادیه اروپاست،خواستار افزایش فشارها بر ایران دربارهٔ نقض حقوق بشر و همچنین تمدید ماموریت احمد شهید گزارشگر ویژه حقوق بشر در امور ایران شد.
 
انتهای پیام//


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.