مرادخانی به جسارت در حمایت از هنرمندان شهرت دارد/ از تجربه‌های حمید شاه‌آبادی استفاده می‌کنیم

گردآوری شده در گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری ممتازنیوز

جنتی در مراسم معارفه معاون امور هنری ارشاد:

وزیر ارشاد گفت: تغییرات در زیر مجموعه‌ها کاملا طبیعی است، وضعیت ما مانند تیمی است که می‌خواهد به جام جهانی برود، وقتی مربی تیم می‌بیند یکی از بازیکنان بسیار در زمین دویده و خسته شده است او را با یاری تازه نفس تعویض می‌کند. ما در ادامه راهمان به طور حتم از تجربه‌های حمید شاه‌آبادی استفاده می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار ممتاز به نقل از هنرآنلاین، مراسم تودیع و معارفه حمید شاه‌آبادی؛ معاون سابق امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و علی مرادخانی، معاون تازه امور هنری این وزارتخانه با حضور دکتر علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد، مدیران کل معاونت هنری، جمعی از هنرمندان شناخته شده و پیشکسوت عرصه‌های مختلف هنری و اصحاب رسانه در تالار وحدت تهران برگزار شد.

در این مراسم علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سخنانی اظهار کرد: حاصل ممارست هنرمندان و شاهکارهای شگفتی که آفریده‌اند؛ این است که امروز از ایران نامی برجاست که جهانیان را به تعظیم وتکریم وا می‌دارد و ما به این هنر می بالیم.

جنتی افزود: متاسفانه هنر ایرانی و خالقان آن آنگونه که باید و شاید مورد توجه نبوده‌اند. هنرمند ایرانی باید بدون داشتن دغدغه‌های مالی بر تخت عزت و افتخار بنشیند و این دغدغه ها نباید مانع آفرینش‌گری او باشد.

وی ادامه داد: هنرمندان ایرانی در صورت داشتن بستر مناسب می‌توانند آثارشان را در دورترین نقاط جهان عرضه کنند. این بستر هم در بخش دولتی و هم در بخش خصوصی فراهم است اما به هدایت نیاز دارد.

جنتی دربارهٔ تغیرات در حوزه های مدیریتی، با تشبیه وزارتخانه به تیم ملی فوتبال تصریح کرد: تغییرات در زیرمجموعه‌ها کاملا طبیعی است. وضعیت ما مانند تیمی است که می‌خواهد به جام جهانی برود. وقتی مربی تیم می‌بیند یکی از بازیکنان بسیار در زمین دویده و خسته شده است او را با یاری تازه نفس تعویض می کند. ما در ادامه راهمان به طور حتم از تجربه های حمید شاه آبادی استفاده می کنیم.

جنتی با اشاره به وظایف دشوار معاون هنری وزیر و چگونگی انتخاب مرادخانی برای این سمت اظهار کرد: پاسخگویی مطالبات متعدد هنرمندان، کار انتخاب معاون هنری را بسیار دشوار کرده بود. تردیدی نداشتم فردی دردآشنا و البته نام‌آشنا باید در این سمت قرار بگیرد. فردی که مورد اجماع اهل هنر باشد و بتواند در سایه تجربیات و شناخت دقیق این حوزه کاروان هنر ایرانی را به سر منزل مقصود برساند.

او با اشاره به دشواری انتخاب معاون هنری افزود: گزینه‌های متعددی را بررسی کردیم و در نهایت با توجه به سوابق مدیریتی و اعتماد هنرمندان به نام علی مرادخانی رسیدیم که در سه دهه قبل همواره در فعالیت‌های مدیریتی هنری سرآمد بوده و جسارتش بر حمایت از هنرمندان شهرت داشته و ایشان علی‌رغم میل باطنی خود این سمت را پذیرفت.

جنتی در پایان صحبت هایش به بیان خواسته هایش از معاون هنری وزیر پرداخت و گفت: تلاش برای افزایش کیفیت جشنواره‌های ملی و بین‌المللی در حوزه تجسمی، توجه جدی به موسیقی مقامی و نواحی در قالب برنامه‌های بلندمدت، احیاء ارکستر ملی و حمایت از آن به عنوان نماد موسیقی کلاسیک ایرانی از مهمترین خواسته های ما است.

انتهای پیام / ۴۲
 


آخرین خبرها
ماخذ: هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.