مرادخانی: خبرها و اهداف در حوزه فرهنگ و هنر چند لایه است

گردآوری شده در گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری ممتازنیوز

در مراسم تودیع و معارفه مدیران روابط عمومی

معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: با توجه به گستردگی فعالیت‌ها در معاونت امور هنری باید انسجام در بحث اطلاع‌رسانی در این حوزه داشته باشیم و باید بتوانیم در عرصه مهم فرهنگ و هنر کشور نقش رسانه‌ای خود را به خوبی ایفا کنیم.

به گزارش ممتاز نیوز به نقل از روابط عمومی معاونت امور هنری؛ مراسم تودیع و معارفه کامبیز زاهدپور، مدیر پیشین و ندا انتظامی، مدیر تازه روابط عمومی معاونت امور هنری ارشاد، پیش از ظهر شنبه ۱۸ آبان‌ماه با حضور بابک دربیکی، مشاور وزیر و رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

در این جلسه علی مرادخانی گفت: شرایط ابراز و چگونگی بروز یک پدیده در انجام آن تاثیر دارد. ممکن است انجام یک اقدام موثر به سبب نحوه نادرست بروز آن واکنش منفی به دنبال داشته باشد به طوری که نوع خبری که از یک موضوع درج می‌شود بعضی مواقع واکنش‌های مختلف را ایجاد می‌کند.

او با بیان این‌که انتظار امروز جامعه از ما با سال‌های پیش کاملا متفاوت است، ادامه داد: حوزه هنر و فرهنگ حوزه انسان‌هایی است که پول و امکانات ندارند اما تقاضاهای بسیار و مطالبات فراوانی از مجموعه دولت دارند که باید دید چگونه می‌توان به این تقاضاها پاسخ داد. موضع‌گیری رسانه در مورد یک فرد می‌تواند ما را هم به واکنش‌هایی وادار کند.

معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر این‌که درایت در مدیریت یک موضوع و انتشار یافتن خبرها و اطلاعات سبب می‌شود اقدامات انجام شده را از حالت انفعال خارج کنیم، افزود: موضوع حراج کریستیز و حضور ما در این حراج می‌توانست به موضوع کاملا منفعلانه‌ای تبدیل شود در صورتی که از سوی همه با اقبال مواجه شد و در ادامه وزیر ارشاد اعلام کردند که به زودی موضوع حراج را از طریق کیش پیگیری خواهیم کرد.

به گفته مرادخانی باید یک نگاه تصمیم‌گیر و با درایت در حوزه انتشار یافتن خبرها داشت تا فعالیت‌ها در حوزه معاونت هنری با هم‌افزایی بیش‌تر پیگیری شود.

مرادخانی با اشاره به این‌که تمرکز در اداره خبر تاکنون چندین بار در وزارت ارشاد اتفاق افتاده، اظهار داشت: هم اکنون نیز دوره‌ای است که خبرها این حوزه با نگاه جمعی و شرایط متناسب در رسانه‌ها درج شود. البته بعضی مواقع لازم است برای بعضی مسایل تحلیل‌هایی نیز در رسانه‌ها منتشر شود چرا که در حوزه فرهنگ و هنر خبرها و اهداف رسانه‌ای نیز چند لایه است. به همین سبب است که اشخاص فعال در روابط عمومی حوزه‌های فرهنگ و هنر باید درایت متفاوتی داشته باشند و تنها ظاهر خبر را نبینند بلکه در سابقه خبر و جوانب مختلف آن کنکاش کنند تا بر اساس آن بتوان موضوع فرهنگ را در کشور اداره کرد.

او با تقدیر از زحمات مدیر سابق روابط عمومی معاونت هنری گفت: پس از استعفای‌شان در مهرماه از ایشان خواستم تا مدتی به فعالیت خود ادامه دهند تا به کارها سرو سامانی داده شود.

معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با معرفی ندا انتظامی به عنوان مدیر تازه روابط عمومی معاونت امور هنری ادامه داد: خانم انتظامی سال‌ها در زمینه‌های مختلف فعالیت کرده‌اند و در موزه موسیقی هم به ما کمک می‌کردند و با گروه‌های مختلف هنری هم از نزدیک کار کرده‌اند. در شرایط فعلی نیاز داریم فردی مدیریت روابط عمومی این بخش را برعهده بگیرد که به فعالیت‌های فرهنگی و هنری، گروه‌های هنری و هنرمندان نزدیک باشد.

در ادامه این جلسه بابک دربیکی، مشاور وزیر و رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در سخنانی گفت: روابط عمومی قطعا کارهای بسیار گسترده‌ای دارد که بحث خبر، برنامه‌ریزی، انتشار یافتنات و ارتباط مردمی را شامل می‌شود و به طور کلی طیف بسیار وسیعی از وظایف برای روابط عمومی در وزارت ارشاد تعریف شده است.

او با اشاره به جلسه امروز با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: در این جلسه وزیر ارشاد تاکید بر بازگشت روابط عمومی‌های دولت به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی داشتند و دولت نیز دنبال این موضوع هست که برای اجرایی شدن این موضوع کار بسیار خطیری پیش رو خواهیم داشت.

او با اشاره به سازمان‌ها و معاونت‌های تخصصی گسترده در وزارت ارشاد، گفت: «از سوی دیگر هم مدعی روابط عمومی‌های دولت هستیم که در این زمینه اولین گام برداشته شده است. به تازگی شورایی نیز به نام سیاستگذاری روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ارشاد توسط وزیر تشکیل شده است که امروز اولین جلسه این شورا با حضور استادان و اشخاص خبره این حوزه مثل دکتر یونس شکرخواه، سید غلامرضا کاظمی‌ دینان، میرزابابا مطهری‌نژاد، جوادی و محمدعلی محمدی برگزار شد.»

در مراسم تودیع و معارفه مدیر پیشین و فعلی روابط عمومی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیران روابط عمومی زیرمجموعه‌های معاونت امور هنری از جمله اداره کل هنرهای نمایشی، دفتر موسیقی، دفتر امور هنرهای تجسمی، دفتر آموزش و توسعه فعالیت‌های فرهنگی و هنری، تئاتر شهر، بنیاد رودکی، بنیاد نیاوران، موزه هنرهای معاصر، تالار هنر و انجمن موسیقی ایران حضور داشتند.

گزارش تصویری مرتبط

انتهای پیام/۳۲/


آخرین خبرها
ماخذ: هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.