مرادخانی: سرزندگی مردم با موسیقی ارتباط مستقیم دارد/ صدا، سیما را هم با خود همراه کند

گردآوری شده در گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری ممتازنیوز

در مراسم اختتامیه مسابقه «صدا آزاد» عنوان شد

معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: امیدوارم در آینده صدا، سیما را هم با خود همراه کند تا مردم ما با چهره هنرمندان موسیقی هم از طریق رسانه ملی بیشتر آشنا شوند.

به گزارش خبرنگار ممتاز به نقل از هنرآنلاین، عصر روز قبل، شنبه ۲۳ شهریور مراسم اختتامیه مسابقه «صدا آزاد» در تالار سوره حوزه هنری برگزار شد. در این مراسم علی مرادخانی معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در کنار بعضی از مسئولان عالی رتبه رادیو حضور داشتند. همچنین هنرمندانی چون؛ لوریس چکناواریان، کیوان ساکت، بیژن بیژنی، محمد سریر و سالار عقیلی به این مراسم آمده بودند.

اجرای گروه های برگزیده این مسابقه؛ گروه «چهل دف» و گروه «یارانِ جان» از بخش های جذاب مراسم اختتامیه بود.
در بخشی از این مراسم علی مرادخانی معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به ریو صحنه رفت و برای دقایقی به بیان نکاتی دربارهٔ موسیقی پرداخت.

مرادخانی در این مراسم گفت: حوزه موسیقی همواره بسیار مورد توجه و شگرف است. من در زمانی که مسئول دفتر موسیقی بودم تلاش های بسیاری برای شکوفا کردن هنر موسیقی انجام دادم. یادم هست زمانی که می خواستیم در زمینه موسیقی پاپ کارهایی انجام دهیم بسیار ها این ایراد را به ما وارد می کردند که آمدن موسیقی پاپ دیگر بخش ها را تحت الشعاع قرار می دهد.

وی ادامه داد: ما با بسیاری از دوستان مشورت کردیم و به این نتیجه رسیدیم که همه ابعاد موسیقی را باید در نظر بگیریم و تنها نمی توان به یک نگاه محدود شد. امروز خدا را شکر شاهد شکوفایی هنرمندان عرصه موسیقی پاپ هستیم.

معاون هنری وزیر فرهنگ با اشاره به پیشرفت جوان ها اظهار کرد: امروز در اینجا سالار عقیلی در جایگاه داور مسابقه قرار دارد و به جوان ترها جایزه می دهد. روزی همین سالار عقیلی جوان بود و جایزه می گرفت اما امروز او به جوان ها جایزه می دهد.

وی با اشاره به تاثیر موسیقی در زندگی مردم گفت: موسیقی هنری است که می تواند در همه ابعاد زندگی تاثیرگذار باشد. شادمانی و سرزندگی مردم با آواها و نواهای ما ارتباط مستقیمی دارد. امیدوارم که دوستان ما در صداوسیما بیش از این ها به موسیقی بپردازند، زیرا اهالی موسیقی از صدا و سیما انتظاری بیش از این دارند.

مرادخانی با تاکید بر تاثیر گذاری رسانه ها، به ویژه تلویزیون، در معرفی فعالیت های هنری، تصریح کرد: رسانه برای انعکاس هر فعالیت هنری بسیار اهمیت دارد. رسانه نباید جوان ها را در حاشیه نشان دهد بلکه باید آنها را وارد متن فعالیت ها کند. هر قدر که ما به جوان های خودمان بپردازیم به طور حتم دیگرانی که سعی در تخریب فرهنگ ما دارند؛ از میدان خارج می شوند.

وی افزود: ما هم در حوزه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی امیدواریم با فعالیت هایمان در عرصه موسیقی زمینه های لازم را برای رشد و شکوفایی این هنر فراهم کنیم و همکاری های بیشتری با صدا و سیما هم داشته باشیم.

مرادخانی در پایان با اشاره به لزوم پرداختن بیشتر به موسیقی از سوی رسانه ملی گفت: ما اگر بتوانیم اشخاصی که در همه زمینه ها نگاهی مسئولانه دارند را وارد میدان کنیم به طور حتم در تعالی فرهنگ و هنر موفق تر هستیم. امیدوارم در آینده صدا، سیما را هم با خود همراه کند تا مردم ما با چهره هنرمندان موسیقی هم از طریق رسانه ملی بیشتر آشنا شوند.

آقای عقیلی! از تو بعید بود

در بخش دیگری از این مراسم سالار عقیلی خواننده موسیقی ایرانی که داور مسابقه «صدا آزاد» بود، به روی صحنه رفت و خاطره ای را از اولین کنسرتش در تالار وحدت برای حاضران بیان کرد.

عقیلی گفت: زمانی که برای اولین بار می خواستم به همراه گروهی جوان در تالار وحدت به روی صحنه بروم، برای گرفتن مجوز نزد آقای مرادخانی رفتم. آن زمان من تنها ۱۸ سال سن داشتم.

این خواننده موسیقی ایرانی ادامه داد: آقای مرادخانی به من گفت؛ بهتر است در سالن رودکی اجرا کنید چون جوان هستی و ممکن است سالن تالار وحدت برای اجرایتان پر نشود. اما من اصرار داشتم که در تالار وحدت به روی صحنه بروم. به هر روی مجوز ما صادر شد و در تالار وحدت، در حالی که سالن پر بود اجرایمان را انجام دادیم.

عقیلی افزود: چند روز پس از کنسرت آقای مرادخانی من را در ساختمان موسیقی دید و به شوخی به من گفت؛ شنیده ام سالن برای اجرایتان پر شده است، آفرین! از تو بعید بود بتوانی سالن را از تماشاگر پر کنی!
در بخش دیگری از این مراسم رضا صادقی هم بدون همراهی هیچ سازی، قطعه ای را برای علاقه مندان به موسیقی اجرا کرد.

در پایان این مراسم سالار عقیلی و کیوان ساکت به روی صحنه رفتند و یک قطعه بی کلام و یک قطعه را با شعری از فریدون مشیری اجرا کردند. قطعه اول آنها دونوازی تار بود که کیوان ساکت با همراهی پسرش یکی از قطعات «برامس» را نواخت.

در قطعه دوم سالار عقیلی در کنار ساکت قرار گرفت و آهنگی حماسی را خواند.

همچنین برگزیدگان این مسابقه طی چند بخش در این مراسم جایزه هایشان را از دست مسئولان و هنرمندان دریافت کردند.

انتهای پیام / ۴۲


آخرین خبرها
ماخذ: هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.