مراد محمدی: باید برای حضور کشتی‌گیران در مسابقات عمومی فیلتر گذاشت

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از خبر گزاری ایسنا در تاریخ سهشنبه ۱۶آبان۹۱،

_MG_6009.jpg

عضو کمیته‌ فنی مسابقات عمومی کشتی آزاد ایران گفت: فدراسیون کشتی، کمیته‌ فنی و کمیته‌ برگزاری مسابقات عمومی به هیچ عنوان پیش‌بینی نمی‌کردند که این تعداد شرکت نماینده در رقابت‌ها حضور پیدا کند.

مراد محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار کشتی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار نمود: فکر می‌کردیم در هر وزن بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ شرکت نماینده داشته باشیم، اما تعداد نفرات به بیش از ۳۰۰ نفر رسید که طبیعتا کاستی‌ها و اتفاقات پیش‌بینی نشده‌ای به وجود آمد.

وی افزود: البته برای سال اول، برگزاری این رقابت‌ها بسیار خوب بود و با بحث‌های کارشناسی و شناسایی نقاط ضعف امیدواریم که در سال‌های آینده رقابت‌های بهتری برگزار شود.

محمدی درباره نقاط ضعف این مسابقات، اظهار نمود: به طور مثال باید یک فیلتر برای شرکت نمایندگان گذاشته شود تا کسانی که کلاس کشتی شان در سطح این رقابت‌ها است بتوانند ثبت‌نام نمایند چون تعدادی از کشتی‌گیران آماتور بودند و این موضوع سطح فنی مسابقات را پایین آورد.

وی ادامه داد: بعضی از کشتی‌گیران هم سن بالایی داشتند و بازدهی بالایی از خود نشان ندادند که با گذاشتن شرایط سنی می‌توان این نقطه ضعف را هم برطرف نمود.

دارنده چهار مدال جهان و المپیک ادامه داد: همچنین نبودن ملی‌پوشان و تعدادی از کشتی‌گیران لیگ برتری از دیگر نقاط ضعف این رقابت‌ها بود. به طور حتم املای نانوشته غلط ندارد و چون سال اولی بود که مسابقات عمومی برگزار می‌شد این مسایل هم در آن وجود داشت و می‌توان در سال‌های آینده طوری برنامه‌ریزی نمود که رقابت‌ها در وقتی باشد که همه کشتی‌گیران مطرح با آمادگی کامل بتوانند در آن شرکت نمایند.

وی همچنین گفت: تعداد بسیار کشتی‌گیران سبب شد که در اواخر رقابت‌ها کسانی که از نظر آمادگی جسمانی بهتر بودند به موفقیت برسند و آنها که آماده نبودند کم آوردند.

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد نوجوانان ایران همچنین حضور چهره‌های جوان و تازه را از نقاط قوت این مسابقات دانست و افزود: بسیار از نفرات با سن کم در این رقابت‌ها حاضر بودند که از نظر استعداد و بار فنی بسیار خوب نشان دادند که در کمیته‌ فنی آنها را شناسایی نموده‌ایم و در اردوهای بعدی از آنها استفاده خواهیم نمود.

وی ادامه داد: برای ما برد و باخت در این مسابقات بسیار مهم نبود، بلکه بیشتر به دنبال نفرات با استعداد و فنی بودیم هر چند نفرات برتر هم توانایی بالایی داشتند و با وجود این که نام بعضی‌ها برای اولین بار به گوش کارشناسان می خورد، اما توانایی‌های خود را به خوبی نشان دادند و البته بعضی دیگر از کشتی‌گیران هم به خاطر شرایط خاص و جو سالن نتوانستند خوب کشتی بگیرند.

محمدی در پایان برگزاری چنین مسابقاتی را برای کشتی کشور بسیار مفید دانست و بیان نمود: اولین دوره این رقابت‌ها سبب شد تا کم و کاستی ها شناسایی و بررسی شوند تا در سال‌های آینده رقابت‌های عمومی را بهتر از این برگزار کنیم.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.