مراسم احیای شب دوم لیالی قدر در تاجیکستان برگزار شد

به گزارش ایرنا، این مراسم روحانی با تلاوت آیاتی از قرآن کریم و با صوت دلنشین ‘محمد قلی تهرانی’ قاری اعزامی، قرائت دعای جوشن کبیر و قرآن بر سر نهادن توسط عاشقان عصمت و طهارت شروع شد و تا بامداد صبح روز جمعه ادامه یافت.

در این مراسم مبلغ اعزامی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی بحث دوم لیالی قدر را به تشریح اسما الحسنی اختصاص داد و گفت: با برگزاری آیین های ویژه شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان وارد دهه سوم این ماه که دهه مغفرت است، می شویم.

حجت الاسلام والمسلمین ‘امرالله گیوی’ افزود: دهه اول دهه برکت، دهه دوم دهه رحمت است و دهه سوم مغفرت است که به آن دو اضافه می شود لذا ما باید از این ایام به نحو مطلوب بهره گیری کنیم.

وی دهه سوم ماه مبارک رمضان را بسیار حساس و سرنوشت ساز عنوان کرد و در باره ویژگی های آن گفت: گویا خداوند متعال شب قدر را در این دهه قرار داده به طوری که گفته می شود شب بیست و یکم و یا شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان شب قدر است.

وی در باره جایگاه اسماالحسنی در قرآن کریم تصریح کرد: به لحاظ اهمیت اسامی خدا، نام او در آیه ۸۰ سوره اعراف، آیه هشت سوره طاها، آیه ۱۱۰ سوره اسرا و آیه ۲۴ سوره حشر نیز مورد اشاره و یادآوری قرار گرفته است.

این مبلغ اعزامی ادامه داد: خداوند بزرگ دارای چهار هزار نام است که یکهزار آن را هیچکس جز خدا، یکهزار را خداوند و فرشتگان الهی، یکهزار را ملائکه و پیامبران الهی و بقیه را تنها مومنان می دانند.

گیوی با بیان آنکه این هزار نام همان اسامی است که در دعای جوشن کبیر آمده و ما آنها را در این شب ها می خوانیم و زمزمه می کنیم، افزود: عالم فرزانه و مفسر بزرگ علامه طباطبایی نقل کرده که ۱۲۷ نام خدا در قرآن کریم آمده است.

وی در ادامه بخشی از ویژگی های قرائت دعای جوشن کبیر را در لیالی قدر نزد خداوند متعال برشمرد و تاکید کرد: این دعا خاص خدای بزرگ است و حتی یک کلمه از دعای جوشن متعلق به پیامبر گرامی اسلام(ص) و یا ائمه اطهار(ع) نیست.

حجت الاسلام گیوی با ذکر روایتی از حضرت رسول اکرم(ص)در باره ثواب قرائت این دعا، افزود: تنها خداست که ثواب این دعا را می داند و هیچکس جز او از ثواب آن اطلاعی ندارد.

وی گفت: همین امر سبب شد که حضرت محمد مصطفی(ص)به حضرت علی(ع)توصیه کند که به همسرت، فرزندانت این دعا را یاد بده و به آنها توصیه کن و تشویق شان کن که برای توسل به خدا، اسامی او را فریاد بزنند.

مبلغ اعزامی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی روایتی نیز از حضرت امام حسین(ع) ذکر کرد و افزود: حضرت سیدالشهدا دعای جوشن کبیر را گنجی از گنج های الهی دانسته که خداوند در اختیار ما قرار داده پس باید با قرائت آن از دستاوردهای معنوی آن بهره مند شویم.

آساق**۱۵۵۸**۲۰۴۷**

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۶۹۴۳۳


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.