مراسم اختتامیه نمایشگاه مد و مانتو برگزار شد

۲۴ آبان iبه نقل از منبع ذکر شده، در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

تهران / واحد مرکزی خبر / علمی و فرهنگی /۰۸/۲۴
اختتامیه نمایشگاه مد ومانتو با معرفی آثار برتر امشب در تالار وحدت برگزار شد .
به گزارش تفسیری خبرنگار ما در این مراسم از طرح ملی quotation mark شیما quotation mark که طرحی برای بارکد گذاری و ساماندهی لباسهای ایرانی است با حضور وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی و معاون هنری وی رونمایی شد .
همچنین در این مراسم از اولین ژورنال مد و لباس ایرانی رونمایی شد .
آقای سید محمد حسینی در این مراسم گفت : ارسال بیش از ۱۵۰۰ طرح iبه این نمایشگاه نشان دهنده آن است که این موضوع برای جامعه بسیار اهمیت دارد .
وی گفت :تحقیق و پژوهش در زمینه دستیابی iبه مد و لباس و همچنین تولید و توزیع لباسهایی که فرهنگ ایرانی واسلامی در آن وجود داشته باشد کار ارزشمندی است .
حسینی همچنین iبه ضرورت همکاری وزارت صنعت ، معدن وتجارت با وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی و همچنین تولید کنندگان لباس و پوشاک اشاره کرد و افزود : قطعا باید راهی برای تولید انبوه در زمینه پوشاک با طراحی ایرانی واسلامی فراهم شود و حتما در این زمینه طوری برنامه ریزی شود که سرمایه گذاری در این بخش iبه صرفه باشد .
وی گفت : استقبال از این نمایشگاه نشان داد که اگر ما الگوهای ایرانی اسلامی را در آثار ارائه شده برای پوشش لحاظ کنیم ، اشخاصی می باشند که طالب این گونه لباس ها باشند .
اقای حمیدشاه آبادی نیز در این مراسم گفت : ۱۵۶ طرح در این نمایشگاه و بخش پایانی راه یافت و آثار برتر توسط هیات داوران هر بخش iبه صورت دقیق انتخاب شدند .
معان وزیر ارشاد گفت: iبه دنبال آن هستیم که حداقل ۵۰ درصد از طرح های ارائه شده در نمایشگاه امسال iبه تولید انبوه برسد .
وی گفت: iبه دنبال آن هستیم که پس از ارائه طرح های مناسبی برای پوشاک بانوان نمایشگاه طرح های پوشاک آقایان متناسب با فرهنگ ایرانی و همچنین پوشاک کودکان را که ظرایفی در آن نهفته است ارائه کنیم .
در این مراسم از مالکان طرح های برتر ارائه شده در بخش های طرح اولی ها ، مانتو اجتماع ، پوشش سر ،‌ انتخاب مردمی ، مانتوی مجلس و مقالات تقدیر شد .
صدا و تصویر دارد


IRIBNews RSS ScientificNews
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.