مراسم بزرگداشت سالگرد ارتحال امام خمینی ﴿رہ﴾ در پاکستان

به گزارش ایرنا، این همایش با ھمت مجلس وحدت مسلمین در شھر کراچی مرکز ایالت سند پاکستان با حضور گسترده اقشار مختلف مردم از جمله دانش آموزان، دانشجویان، علمای مذھبی , اعضای احزاب سیاسی و مذهبی و جامعه بانوان برگزار شد.

علامه ‘راجا ناصر عباس جعفری’ دبیر کل مجلس وحدت مسلمین پاکستان در سخنانی گفت: بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران در واقع سیرت و طرز زندگی مولای متقیان حضرت امیر المومنین علی علیه السلام را برای جامعه اسلامی تبیین کردند.

وی با اشارہ به اینکه امام راحل رھبری واقعی برای مسلمانان جھان بودند، خاطر نشان کرد: بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران با پیروی از احکام دین مبین اسلام و بھرہ گیری از آموزہ ھا و منویات حضرت امام حسین ﴿ع﴾ سید الشهدا ، در شکست و نابود کردن نظام دیکتاتوری و یزید زمان خود موفق بودند.

این رهبر مذهبی در پاکستان تاکید کرد: امام راحل با فتح میدان عرفان و فلسفه، نظام طاغوت و دولت استکباری وقت را ریشه کن و نابود ساختند.

دبیر کل مجلس وحدت مسلمین پاکستان ادامه داد: اگر مستضعفان و مظلومان ھم اکنون در گوشه گوشه جهان با آسایش و امید , بدون نگرانی به زندگی خود ادامه می دھند باید گفت این اقدام مرھون تلاش و اقدامات امام خمینی ﴿رہ﴾ است.

وی تصریح کرد : قیام های اسلامی و جنبش های بیداری اسلامی در کشورھای عربی بدون شک برگرفته از افکار و اھداف بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران است، در واقع افکار امام راحل , کلید اصلی برای ملت ھای مظلوم به منظور مبارزہ علیه دولت ھای استبدادی و دیکتاتوری می باشد.

علامه راجا ناصر عباس جعفری تاکید کرد: مجلس وحدت مسلمین پاکستان تمام تلاش خود را برای حفظ و انجام فرمایشات امام خمینی ﴿رہ﴾ و پیادہ کردن افکار ایشان در جامعه مسلمانان پاکستان انجام می دھد.

علامه ‘محمد امین شھیدی’ معاون دبیر کل مجلس وحدت مسلمین پاکستان امروز در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، ضمن ابراز تسلیت و اندوہ بمناسبت فرا رسیدن بیست و سومین سالگرد جانگداز رحلت بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران، گفت: مراسم ھای مختلفی به این مناسبت از فردا یکشنبه در شھرھای ‘جھلم، مولتان، لاھور، کویته، گلگیت، اسکردو، نوابشاہ، گجرات’ و دیگر شھرھای پاکستان برگزار خواھد شد.

آساق **۱۰۹۵ **۱۹۱۷

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۶۵۳۸۰


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.