مراسم تجلیل از معلمان ایرانی در دمشق برگزار شد

به گزارش خبرنگار ایرنا در دمشق، در این مراسم پیام ‘حمیدرضا حاجی بابایی’ وزیر آموزش و پرورش به مناسبت روز معلم خطاب به معلمان قرائت شد.

وی در این پیام تاکید کرد که رسالت خطیر آموزش و پرورش در تربیت انسان های خلاق، فکور، دیندار و پایبند به ارزش های الهی بی گمان دستاورد تلاش معلمان بزرگ و خدمتگزارانی است که با تمام همت و اعتقاد خود در دستگاه عظیم آموزش و پرورش تحقق بخش و پایه گذار تحول خواهد بود.

در ادامه این پیام با اشاره به اقدامات انجام شده در عرصه پیشرفت آموزش و پرورش در ابعاد سخت افزاری ونرم افزاری آمده است: همه این اقدامات نشانگر عزم راسخ و جدی مسوولان آموزش و پرورش در راستای مطالبات تاریخی ملت شریف ایران به ویژه منویات مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای در حرکت به سوی آموزش و پرورش نوین در تراز نظام جمهوری اسلامی ایران و مورد انتظار است.

در ادامه مراسم تجلیل از معلمان ایرانی در سوریه نیز ‘عباس گلرو’ معاون سفیر ایران در سوریه مطالبی را در ارتباط با وجود تفاوت بین حرکت های اخیر در سوریه با دیگر کشورهای عربی مانند مصر و لیبی بیان کرد.

به گفته وی ، بررسی های انجام شده نشان می دهد که تفاوت های بسیاری بین حرکت های اخیر در سوریه با کشورهای دیگر وجود دارد و محدود بودن برخی تحرکات در سوریه در مقایسه با مصر و لیبی و دیگر کشورهای عربی مهم ترین وجه تمایز آن است.

حجت الاسلام و المسلمین ‘ علی خیاط ‘ رایزن فرهنگی ایران در سوریه نیز در این مراسم به تشریح ویژگی های استاد شهید مرتضی مطهری پرداخت و افزود که وی چون شمعی فروزان بود که برخی سختی ها را به جان خرید و وارد عرصه اجتماع برای هدایت و راهنمایی مردم شد.

در ادامه این مراسم دل نوشته ها و دکلمه هایی از سوی برخی دانش آموزان در ارتباط با معلم و جایگاه و مقام وی قرائت شد و برخی دیگر از دانش آموزان سرودهایی را به این مناسبت همخوانی کردند.

پایان بخش برنامه تجلیل از معلمان نیز تقدیم هدایایی به رسم یادبود از سوی سرپرستی مدارس ایرانی در سوریه، لبنان و اردن به معلمان و سفارت ایران در سوریه بود.

در دو مدرسه دخترانه و پسرانه دانش آموزان ایرانی در سوریه بیش از ۳۶۰ شاگرد همراه با ۵۴ کادر آموزشی در سه مقطع تحصیلی و دوره آمادگی حضور دارند.

خاورم**۱۴۳۶**۱۴۳۱

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۱۶۱۱۳


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.