مراسم تشییع و خاکسپاری دو شهید گمنام در واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد برگزار شد

vahid (5).jpg

مراسم تشییع و خاکسپاری دو شهید گمنام در واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی با حضور مسئولان دانشگاهی و رییس شورای شهر تهران و همراهی پرشور آحاد مردم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، فرهاد دانشجو رییس دانشگاه آزاد با خوش آمدگویی به این دو شهید گمنام، گفت: شهید و شهادت در لغت به معنای شهود و حضور است. امروز ما پذیرای شهدا هستیم و قدمشان بر این جایگاه علم و عالم مبارک است.

همچنین خسرو دانشجو رییس واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد با اشاره به ورود شهدا به محیط دانشگاهی، گفت:‌ حضور دو شهید گمنام در این واحد، جامعه دانشگاهی را یاری خواهد کرد که اجازه ندهند در هیچ مقطع و زمانی بین شهدا، آرمان‌های شهدا و جامعه‌ دانشگاهی فاصله ایجاد شود.

وی با بیان اینکه امروز به برکت خون شهدا فضای دانشگاه‌ها آکنده از عشق و محبت و پیروی از ولایت است، اظهارکرد: به برکت این دو شهید اجازه نخواهیم داد که هیچ جریانی اعم از فتنه یا هر جریان دیگری ما را از مسیر راهنمایی شده توسط مقام معظم رهبری دور کند و ما از شهدا، مقام معظم رهبری و آرمانهای امام راحل پیروی خواهیم کرد.

دانشجو با تاکید بر اینکه امیدواریم حضور دو شهید گمنام بهانه‌ای باشد که آحاد مردم، دانشگاه آزاد را قابل دانسته و دائما به بهانه‌ای زیارت این دو شهید به این دانشگاه بیایند، خاطرنشان کرد: بر این اساس پیوندی گرم‌تر بین لایه‌های مختلف اجتماع و دانشگاه ایجاد می‌شود.

در ادامه مهدی چمران رییس شورای شهر تهران با بیان اینکه انقلاب‌ها بر سه پایه استوار می‌شوند، اظهارکرد: اولین اصلی که انقلاب‌ها بر آن استوارند، رهبری انقلاب است.

وی افزود: البته بحث ما بر نوع انقلاب‌ها نیست، چرا که بهر حال رهبر بزرگی توانسته آن انقلاب‌ها را هدایت کند.

چمران با بیان اینکه رهبر بزرگ انقلاب اسلامی امام بزرگ بود، تصریح کرد: هر انقلابی مبنای فکری دارد و مبنای فکری انقلاب اسلامی نیز مکتب اسلام است.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.