مراسم دسته جمعی تحویل سال نو در باکو

۲۹م اسفند ،

9663.jpg

آیین معنوی تحویل سال نو با حضور نماینده ولی فقیه در جمهوری آذربایجان سفیر ایران و کارکنان سفارت مسوولان نهادهای دولتی و خانواده‌های آنان و جمع کثیری از ایرانیان مقیم باکو برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) در این مراسم که به ابتکار رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در باکو برگزار شد ابتدا پیام وزیر امور خارجه کشورمان به مناسبت آغاز سال تازه توسط سفیر کشورمان در جمهوری آذربایجان قرائت شد.

محسن پاک آیین در ادامه با تبریک سال نو به همه ایرانیان مقیم جمهوری آذربایجان عید نوروز را از جمله اعیاد مورد تایید دین مبین اسلام دانست و افزود: یکی از خصوصیات بارز ایرانیان موحد بودن آنان در طول تاریخ است؛ ایرانیان همواره به یکتاپرستی معروف بوده‌اند. دل ایرانیان بدلیل همین روحیه یکتاپرستی و نارضایتی از درباریان و ظلم پادشاهان هم‌زمان با ظهور اسلام به سرعت مجذوب این دین الهی شده است.

وی از عشق و ارادت ایرانیان به اهل بیت(ع) و علاقه خاص مولی علی‌(ع) به ایرانیان و همچنین نمایش باشکوهترین جلوه هستی در مراسم استقبال ایرانیان از امام هشتم به عنوان زیباترین جلوه عشق مردم این مرز و بوم به اسلام و ائمه اطهار(ع) را یادآور ش و با بیان این‌که «مردم ایران در انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی زیباترین صحنه‌های عشق به ولایت را ترسیم کردند» احترام به طبیعت، صله رحم، تکریم بزرگترها از سوی کوچکترها، توجه به ارتباطات خانوادگی را از جمله مظاهر زیبای نوروز باستانی دانست که با آموزه های دین مبین اسلام همسویی و همخوانی کامل دارد.

در این مراسم همچنین حجه‌الاسلام و المسلمین اجاق‌نژاد نماینده ولی فقیه در جمهوری آذربایجان با قرائت حدیث معروف امام صادق(ع) در رابطه با عید نوروز این عید را از جمله مناسبت‌هایی دانستند که قبل از اسلام وجود داشت ولی با توجه به این‌که این مراسم با آموزه‌های دین الهی همخوانی داشت دین مبین اسلام نیز آن را تایید کرد و به آن جهت داد.

وی در دقایق باقیمانده به تحویل سال نو با قرائت دسته جمعی دعای لحظه تحویل سال نو فضای معنوی خاصی به این مراسم بخشید و حاضران دقایقی پس از تحویل سال به سخنرانی نوروزی مقام معظم رهبری گوش دادند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.