مراسم دعای معنوی عرفه در فرهنگسرای خاوران برگزار می شود

به گزارش ممتازنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،

معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه ۱۵ شهرداری تهران از برگزاری مراسم دعای عرفه در فرهنگسرای خاوران خبر داد و گفت: این مراسم پنجشنبه ۴ آبان راس ساعت ۱۴ با حضور ۳ هزار نفر از شهروندان برگزار خواهد شد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران از معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، ” ابوالفضل حیدری”  معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه ۱۵ شهرداری تهران با بیان این مطلب گفت: دعای امام حسین(ع) در روز عرفه عنوان دعایی است مفصل و مشتمل بر تمام مطالب دنیا و آخرت که در روز عرفه و در صحرای عرفات توسط وی و همراهانش در بیرو خیمه ها خوانده شد این دعای نسبتاً طولانی از اعمال مهم شیعیان در روز عرفه است که پس از نماز ظهر و عصر تا غروب خوانده می شود این دعا توسط بشر و بشیر فرزندان غالب اسدی نقد شده است در ایران دعای عرفه با حضور هزاران نفر در مناطق مختلفی نظیر مساجد، دانشگاه ها و … برگزار می شود.
وی گفت : با توجه به اینکه این دعا از طولانی ترین دعاهای شیعیان است و مضامین متعددی در آن بیان شده است بدین جهت مقالات و کتب متعددی در طول تاریخ در شرح این دعا به نگارش در آمده است و توسط افرا مختلفی ترجمه شده است .
حیدری اعلام کرد مراسم دعای معنوی عرفه از ساعت ۱۴ روز نهم ذی الحجه مصادف با ۴ آبان  در فرهنگسرای خاوران با تلاوت آیاتی از قرآن کریم و قرائت دعا با صدای مداحان اهل بیت عصمت و طهارت آغاز می گردد و با قرائت زیارت خاصه امام رضا(ع) به پایان می رسد.
وی با اشاره به اینکه تمهیدات لازم برای حضور گسترده مردم برای قرائت دعای عرفه اندیشیده شده است افزود: در این روز زمینه و بستر عبادت و استجابت دعا برای همگان فراهم شده است و عرفه فرصتی است که انسانها با درخواست و تضرع به درگاه الهی از فرش به عرش الهی رهسپار می گردند.
وی خاطر نشان کرد: بندگان مخلص و خداجوی در روز عرفه براساس ظرفیت خود از آمرزش خدای سبحان بهرمند می شوند.
حیدری افزود چون در این روز معنوی اکثر شهروندان خداجوی روزه هستند در پایان مراسم با پذیرایی به صرف افطار بدرقه خواهند شد./ف


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.