مراسم نمادین قرعه‌کشی حج عمره دانشگاهیان برگزارشد/ اعزام ۱۵ هزار تن ازمیان ۲۸۰ هزار داوطلب

۱۱م دیماه ،

5454507-16.jpg

مراسم نمادین قرعه‌کشی حج دانشگاهیان عصرامروز با حضور رییس سازمان حج و زیارت، معاون فرهنگی وزارت علوم و رییس ستاد عمره دانشگاهیان و جمعی از دانشجویان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت الاسلام والمسلمین فقیهی رییس ستاد عمره دانشگاهیان در این مراسم با اشاره به سهمیه ۱۵ هزار نفری حج عمره دانشگاهیان، گفت:‌ علیرغم تمام محدودیت‌هایی که برای ثبت‌نام متقاضیان وجود داشت اما با استقبال گسترده دانشگاهیان و دانشجویان روبرو شدیم.

وی با بیان اینکه امسال حدود ۲۸۰ هزار نفر در حج عمره دانشگاهیان ثبت‌نام کردند، تصریح کرد: آنچه که در این سفر مهم است بهره بردن دانشجویان از این سفر معنوی می‌باشد، چرا که تاثیرگذاری این سفر بسیار بالاست.

به گفته فقیهی، براساس نتایج نظرسنجی‌ از دانشجویان عمره‌گزار، بیش از ۸۰ درصد آنها نتیجه این سفر را «تحول» عنوان کردند.

سهمیه امسال دانشگاهیان ۱۵ هزار نفر است

همچنین حجت الاسلام والمسلمین موسوی رییس سازمان حج و زیارت در سخنانی اظهار کرد: در حج امسال براساس تمامی پارامترهایی را که در مقابل ما وجود داشت و مسائل ارزی داخل کشور، فضا به گونه‌ای متصور بود که بدترین حج را داشته باشیم. اما با توکل به خدا خللی ایجاد نشد.

وی افزود: تمایل ما بر این است تمامی دانشجویان به این سفر معنوی اعزام شوند، اما واقعیت مساله دیگری است. اکنون اشخاص بسیاری در نوبت اعزام به حج تمتع و عمره می باشند.

وی ادامه داد: پیش از این سهیمه‌هایی به ارگان‌های مختلف داده می‌شد اما تلاش کردیم تا این موارد را هدفمند سازیم و همچنین سهمیه بیشتری از عربستان سعودی بگیریم، اما در مجموع سهمیه امسال دانشگاهیان ۱۵ هزار نفر است.

دکتر خواجه سروی معاون فرهنگی وزارت علوم نیز در این مراسم گفت: یکی از دغدغه‌های نظام جمهوری اسلامی ایران بخش تعهدی و هویتی دانشگاه‌ها است که باید تقویت شود، برنامه‌هایی که داخل مایه دینی دارد فراگیر بوده و مورد استقبال قرار گرفته است. یکی از این کارها سفرهای زیارتی به خصوص سفر حج عمره است.

وی با بیان اینکه سفر عمره دانشجویی توانسته محیط دانشگاهی را به آنچه که مطلوب است نزدیک کند، تصریح کرد: امیدواریم با بالفعل کردن ظرفیت‌های دانشگاهی نیازهای کشور رفع شود.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.