مراسم یادبود استاد «عبدالله سرور احمدی» در خانه ی هنرمندان ایران

پنجشنبه ۲۶ مرداد – ۱۲:۳۲:۲۲ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس

در آخرین پنجشنبه ی ماه مبارک رمضان برگزار می شود؛

بزرگنمایی:  

مراسم یادبود استاد چیره دست دوتار و پیشکسوت موسیقی مقامی ایران زنده یاد عبدالله سرور احمدی، به مناسبت ایام مبارک و روحانی رمضان، ساعت ۱۸ پنجشنبه بیست و ششم مرداد ماه در تالار استاد ناصری خانه ی هنرمندان ایران برگزار می شود.
به گزارش خبرگزاری ممتاز، در ادامه ی برگزاری مراسم های یادبود درگذشتگان بزرگ و نام آشنای هنر کشور که به واسطه ی ماه مبارک رمضان در خانه ی هنرمندان ایران برگزار می شود، پنجشنبه ی این هفته مراسم استاد فقید عبدالله سرور احمدی در تالار ناصری خانه ی هنرمندان ایران برگزار می شود.
بر این اساس و در پی برگزاری با شکوه مراسم های یادبود استاد حسن کسایی، استاد منصوره حسینی و استاد محمد فراهانی در سه پنجشنبه ی گذشته ی ماه رمضان، هنردوستان، هنرمندان و اهالی موسیقی یک بار دیگر برای نکوداشت ارزش های استاد سرور احمدی، این پیشکسوت والای موسیقی مقامی دور هم جمع خواهند شد و تاثیرات ارزشمند این هنرمند اصیل و متعد را پاس خواهند داشت.
گفتنی است شادروان عبدالله سرور احمدی که از میراث داران بزرگ موسیقی مقامی ایران زمین بود، در سال ۱۳۲۸ در خانواده ای فرهنگ دوست و اهل موسیقی در تربت جام چشم به جهان گشود. وی از محضر بسیاری از اساتید دوتار نوازی به خصوص نظر محمد سلیمانی بهره جست.
کسب عنوان تک نواز برتر در سه دوره ی پی در پی جشنواره ی موسیقی فجر، اجرا در جشنواره ی موسیقی آوینیون فرانسه، اجرا در شهر دوسلدورف آلمان و نیز اجرا در برابر پاپ ژان پل دوم از جمله فعالیت های او در عرصه ی موسیقی مقامی بود. وی همچنین دستی بر ساخت دوتار و نوآوری در این ساز داشت و در بیست و نهم خرداد ماه سال جاری در سن ۶۳ سالگی جان به جان آفرین تسلیم کرد.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۸۱۶۱۲۳۲۲۲۴۹۹


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.