مراسم چهلم بهروز ثروتیان پنجشنبه برگزار می‌شود

عباس سجادی، شاعر و از دانشجویان بهروز ثروتیان که امور مربوط به برپایی مراسم تشییع و خاکسپاری این استاد فقید زبان و ادبیات فارسی را بر عهده داشت، در این باره به خبرنگار مهر گفت: مراسم چهلمین روز درگذشت استاد ثروتیان از ساعت ۱۶ تا ۱۷:۳۰ روز پنجشنبه هفته جاری ۱۶ شهریور در مسجد رسول اکرم (ص) کرج واقع در جهانشهر، خیابان استانداری برگزار می‌شود.

وی همچنین از تدارک برای برگزاری یک مراسم بزرگداشت برای زنده‌یاد ثروتیان خبر داد و گفت: تلاش‌هایی را در این ارتباط انجام داده‌ایم، ولی هنوز به نتیجه نرسیده است.

این شاعر اضافه کرد: مدتی پیش با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز تماس گرفتم، ولی ایشان بعد از مدت‌ها پیامکی فرستاده و در آن نوشته: «با شما تماس می‌گیرم» مدت‌ها از این پیامک می‌گذرد و هنوز اتفاقی نیفتاده است.

بهروز ثروتیان، استاد دانشگاه و پژوهشگر ادبی که تحقیقات فراوانی از او در حوزه نظامی‌شناسی منتشر شده است، ۷ مرداد امسال در سن ۷۵ سالگی در گوهردشت کرج درگذشت.

تصحیح و شرح آثار نظامی (۶ جلد)، فرّ در شاهنامه، تصحیح جاودان خرد، پیر طریقت گفت، بیان در شعر فارسی، روایات گهربار، طنز و رمز در الهی‌نامه، بازنویسی آثار نظامی برای جوانان (۶ جلد)، رویای عشق در مثنوی گل و نوروز، گزیده مخزن‌الاسرار، آئینه غیب، سلام بر حیدر بابا (شعر فارسی)، ترجمه حیدربابا یه سلام، از ایران چه می‌دانیم (۷ جلد)، شعر و اندیشه نیما یوشیج، اندیشه‌های نظامی گنجه‌ای و نقش بیان در آفرینش خیال برخی آثار چاپ شده از بهروز ثروتیان هستند.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.