مراقبت فرزندان در فضای مجازی باشید

۰۲م آذر ،

اینترنت یک منبع بزرگ برای کسب اطلاعات، آموزش و سرگرمی است، اما میتواند خطراتی هم برای کودکان و نوجوانان داشته باشد.

مهندس زهرا ریحانی، کاشناس IT در گفتگو با خبرنگار فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران گفت: همچنین نظارت والدین بر عملکرد فرزندان در فضای مجازی و همچنین مدیران برای کنترل کارکنان امکانات رادر اختیار آنها قرار می دهد که می توانند به بهترین شکل عمل نظارت را انجام دهند.

وی تصریح کرد: نرم افزارهایی با قابلیت مدیریت و کنترل بر اینگونه خطرات وجود دارند که می توانند والدین را در این امر یاری نمایند. از این برنامه ها می توان در شرکت ها و سازمان ها نیز برای محدود کردن فعالیت کارکنان در نحوه استفاده از اینترنت بهره برد.

به گفته این کارشناس بیشتر نرم افزارهای ضد بد افزار و همچنین محصولات دیواره ی آتش دارای قابلیت کنترل والدین می باشند که این قابلیت به والدین کمک می کند تا فرزندان خود را در هنگام دسترسی به اینترنت، از خطرات آن محافظت نمایند.

ریحانی تصریح کرد: پدران و مادران به سبب کمبود آگاهی از این قابلیت به ندرت استفاده می کنند.

ریحانی در ادامه به معرفی امکانات پرداخت که والدین را در محافظت از فرزندان یاری می کند: یکی از روشهای گرفتن گزارش از تمام وب پایگاه اینترنتیهای بازدید شده است کنترل و جلوگیری از اجرای برنامه های کاربردی مانند بازی، فیلتر شکن.

محافظت از به اشتراک گذاری برنامه ها و فایل با دیگران

وی گفت: فیلتر کردن صفحات وب و پست الکترونیک در صورتیکه حاوی لغات کلیدی نامناسب باشد.

تنظیم محدودیت زمانی روزانه در استفاده از کامپیوتر و اینترنت و نرم افزار.

 ریحانی در پایان افزود: والدین می توانند با آشنایی این قابلیت ها، فرزندان خود را در فضای مجازی تحت کنترل داشته، تا خطرات و آسیب های ناخواسته متوجه آنها نشود، همچنین مدیران ارشد سازمان ها با استفاده از این قابلیت ها می توانند استفاده از اینترنت را برای کارمندان خود هدفمند کنند./ح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.