مراقب شگردهای کلاهبرداران باشید!

۰۱م آذر ،

8-272.jpg

رییس دادگستری لالی در خوزستان از محکومیت فروشنده‌های سکه تقلبی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) – منطقه خوزستان، مسعود پیرداده اظهارکرد: با همکاری دادسرای شهرستان اهواز دو نفر از اعضای باند فروش سکه های تقلبی دستگیر و محاکمه شدند.

وی گفت: متهمان پس از محاکمه در شعبه اول دادگاه عمومی شهرستان لالی، به پنج سال حبس و پرداخت هشتاد میلیون ریال جزای نقدی و رد مال، محکوم شدند.

پیرداده با اعلام اخطار درخصوص موارد مشابهی که در این شهرستان و شهرهای اطراف به وقوع می‌پیوندد، افزود: کلاهبرداران با برقراری تماس با اشخاصی از نقاط مختلف کشور، اشخاص ساده لوح را شناسایی و با آنان طرح دوستی می‌ریزند.

وی ادامه داد: سپس کلاهبرداران با جلب اعتماد دیگران در خصوص کشف سکه‌های تاریخی، این اشخاص را ترغیب به معامله می‌کنند و هنگام انجام معامله، اموال، اسناد و اوراق آنان را به سرقت می‌برند.

پیرداده تصریح کرد: از شگردهای کلاهبرداران این است که یک نفر از میان خود را به عنوان چوپان ساده لوح و عامی معرفی کرده و عنوان می‌کنند که این فرد یک گنج یا مجسمه و یا کوزه سفالی پر از طلا پیدا کرده است و ما می‌توانیم آن را به قیمت نازل از او خریداری کنیم. سپس یک نمونه سکه اصلی را به خریدار نشان می‌دهند تا با ارایه به طلافروشان قیمت آن مشخص شود.

وی افزود: رویه کلاهبرداران این است که در صورت پیگیری شاکی، رضایت او را با پرداخت مقداری از اموال جلب می‌کنند و در صورت دستگیر نشدن متواری می شوند.

پیرداده گفت: فریب‌خوردگان نیز در این گونه موضوعات بی‌تقصیر نیستند چرا که می‌خواهند ره صد ساله را یک شبه طی کنند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.