مراقب فعالیت‌های اینترنتی نوجوانان باشید

افزایش مخفی‌کاری فرزندان از پدر و مادرها

یافته‌های محققان شرکت امنیتی McAfee حاکی از آن است که ۷۰ درصد از نوجوانان به طور پنهانی در دنیای وب به گشت گذار و فعالیت می‌پردازند. در این مطالعه که روی ۲ هزار و ۱۷ نوجوان آمریکایی ۱۳ تا ۱۷ ساله صورت گرفت، بیش از دو سوم نوجوانان اعتراف کردند که فعالیت‌های اینترنتی خود را از چشم پدر و مادرشان مخفی نگه می‌دارند. این در حالی است که ۴۳ درصد از نوجوانان شرکت کننده در این نظرسنجی از طریق اینترنت به محتوای خشونت آمیز دسترسی پیدا می‌کنند و ۳۲ درصد نیز به طور مخفیانه به دنبال از وب سایت‌ها و محتوای هرزه نگاری بازدید می‌کنند.
بر اساس یافته‌های این تحقیق، پدر و مادرها عمدتا بر این باورند که فرزندان شان پای اینترنت کار غلطی انجام نمی‌دهد و به انجام فعالیت‌های مفید می‌پردازند. در واقع بیش از نیمی از پدر و مادرها بر این باورند که فرزندان‌شان با آنها کاملا رو راست هستند و تمام فعالیت‌های خود در دنیای مجازی را با آنها در میان می‌گذارند.
استنلی هولدیچ، متخصص امنیت آنلاین McAfee می‌گوید: «اینکه نوجوانان در دنیای آنلاین همان رفتارهای آشوبگرانه‌ای را از خود بروز دهند که در دنیای واقعی از آنها سر می‌زند جای تعجب ندارد، اما نکته غافلگیر کننده اینجاست که والدین از فرزندان خود دور افتاده‌اند».
آمار نشان می‌دهد تعداد نوجوانانی که از راه‌های گوناگون فعالیت‌های خود را از چشم پدر و مادرها مخفی نگه می‌دارند، در مقایسه با سال ۲۰۱۰ افزایش قابل توجهی پیدا کرده است.
در تحقیق مشابه McAfee روی رفتار آنلاین نوجوانان در سال ۲۰۱۰، فقط ۴۵ درصد از نوجوانان به مخفی کردن فعالیت‌های اینترنتی خود اذعان کرده بودند.
یافته‌های McAfee نشان می‌دهد که در کنار دسترسی نوجوانان به محتوای خشونت آمیز و هرزه نگاری، ۱۵ درصد از نوجوانان اقدام به هک اکانت کاربران شبکه‌های اجتماعی کرده‌اند و نزدیک به ۳۱ درصد آنها به طور قانونی به دانلود فیلم و موسیقی پرداخته‌اند. همچنین حدود ۹ درصد از نوجوانان اعتراف کردند که به ایمیل دیگران نفوذ کرده‌اند.
به گفته McAfee 53 درصد از نوجوانان پس از گشت و گذار در اینترنت، رد پای آنلاین خود را پاک می‌کنند و ۴۶ درصد نیز در حضور والدین‌شان صفحه‌های اینترنتی را مینیمایز می‌کنند. این در حالی است که حدود یک سوم نوجوانان شرکت کننده در این نظر سنجی درباره فعالیت‌های اینترنتی خود به پدر و مادرها دروغ می‌گویند.
این یافته‌ها حاکی از آن است که ۶۲ درصد نوجوانان شاهد رفتارهای خشونت آمیز و بیرحمانه در اینترنت بوده‌اند و ۲۳ درصد نیز مورد آزار اینترنتی قرار گرفته‌اند. با وجود این فقط ۱۰ درصد از والدین بر این باورند که فرزندشان در اینترنت در معرض اذیت و آزار قرار گرفته است.
cnet/ نسترن صائبی

۲۱۲۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.