مراقب هکرهای زن نما باشید!

۲۱ام بهمن ،

رییس پلیس فتای استان بوشهر نسبت به شیوه تازه کلاهبرداری اینترنتی از طریق اتاق‌های گفت‌وگوی اینترنتی اخطار داد.

 به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ؛ سرهنگ جواد جهانشیری دربارهٔ شیوه تازه کلاهبرداری اینترنتی از طریق گفتگوی اینترنتی، گفت: متاسفانه همراه با پیشرفت اینترنت و کاربردی شدن آن در زندگی شهروندان، عده‌ای از سودجویان نیز اقدام به سوءاستفاده از این محیط کرده و اقدامات مجرمانه‌ای را در آن انجام می‌دهند.

وی با اشاره به پرونده‌ای که چندی پیش توسط ماموران فتای یکی از استان‌های کشور کشف شد، اظهارکرد: در این شیوه فرد کلاهبردار که از هکرها و برنامه‌نویسان حرفه‌ای حوزه وب به شمار می‌رفت، با حضور در کانال‌های گفت‌وگو و پایگاه اینترنتی‌های دارای مضامین مستهجن، خود را دختری معرفی می‌کرد که قصد برقراری رابطه نامشروع با دیگران را دارد.

رییس پلیس فتای استان بوشهر اضافه‌کرد: این فرد پس از جلب اعتماد اشخاص در محیط گفت‌وگو (چت)، تصاویری که مربوط به خود نبوده را به کاربران ارسال می‌کرده و از آنان می‌خواسته که این تصاویر را در سیستم خود ذخیره کنند.

جهانشیری با بیان اینکه این تصاویر آلوده به ویروس طراحی شده توسط خود متهم بود، اظهارکرد: سیستم کاربران پس از ذخیره‌کردن این تصاویر، آلوده به این ویروس شده و پس از آن تمامی اقدامات انجام شده به وسیله سیستم کاربر به رایانه مالباخته منتقل می‌شد.

به گفته وی، فرد کلاهبردار با سوءاستفاده از این شیوه می‌تواند از تراکنش‌های بانکی کاربران سوءاستفاده کرده و اقدام به خالی‌کردن حساب آنان کنند.

وی افزود: متهم در این شیوه امکان دسترسی به اطلاعات ذخیره شده روی هارد دیسک کاربران را پیدا کرده و می‌توانست از این تصاویر نیز سوءاستفاده کند.

جهانشیری با اشاره به کلاهبرداری از این شیوه، خاطرنشان کرد: راه پیشگیری از این قبیل حوادث ساده است. بنابراین کاربران به هیچ عنوان نباید با اشخاصی که شناختی از آنان ندارند، در فضای مجازی به گفت‌وگو و تبادل داده بپردازند.

رییس پلیس فتای استان بوشهر خاطرنشان کرد: توجه و رعایت مسائل اخلاقی و واردنشدن به پایگاه اینترنتی‌های دارای مضامین مستهجن نیز از مواردیست که حتما باید به آن توجه کرد، چرا که بعضی از این پایگاه اینترنتی‌ها دارای ویروس‌هایی می باشند که صدمات و خسارات جبران‌ناپذیری را به کاربران وارد می‌کند.

منبع: ایسنا


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.