مراقب کلاهبرداری همراه اول نماها و ایرانسل نماها باشید

۱۸اردیبهشت،

 

برخی اشخاص سودجو به تازگی با سوء استفاده از نام شرکت‌های ایرانسل و همراه اول اقدام به کلاه‌برداری از مشترکین تلفن همراه می‌کنند.
 
به گزارش پایگاه اینترنتی تهران پرس، بعضی اشخاص سودجو به تازگی با سواستفاده از نام شرکت‌های ایرانسل و همراه اول اقدام به کلاه برداری از مشترکین تلفن همراه می کنند.
 
در همین رابطه حسین رحمانی ۵۰ ساله یکی از مشترکین ثابت تلفن همراه به خبرنگار ما گفت: یک هفته پیش خانمی با شماره تلفنی ثابت به همراه من زنگ زد و مدعی شد که خط اعتباری هم‌شماره خودم را با قیمت ۳۰ هزار تومان به فروش می رساند من هم از این موضوع استقبال کردم.
 
رحمانی در ادامه عنوان کرد: پس از گذشت ۲ روز، پیک موتوری خط اعتباری را در قبال دریافت ۳۰ هزار تومان به من تحویل داد اما پس از فعال سازی خط اعتباری متوجه شدم که ۳ عدد این سیم کارت تازه با شماره خودم تفاوت دارد.
 
این مرد میان سال در خصوص سبب اعتمادش به این فروشندگان خط اعتباری گفت: از آن جایی که تماس از شماره‌ای ثابت با من گرفته شد مطمئن شدم که از طرف اشخاصی معتبر می باشند و الا  با  شماره ثابت تماس نمی‌گرفتند.
 
وی در پایان اضافه کرد: از همان روز که متوجه شدم شماره خط تازهم با شماره ثابت خودم متفاوت است به آن شماره ثابت زنگ می‌زنم اما کسی پاسخگوی نیست.
 
این اشخاص سودجو در حالی سیم کارت ایرانسل را با قیمت ۳۰ هزار تومان به مشترکین تلفن همراه می فروشند که قیمت سیم کارت اعتباری ایرانسل ۱۰ هزار تومان است.
 
اگر این اشخاص در طول روز با چنین ترفندی، به مشترکان ثابت تلفن همراه تماس بگیرند و هر بار سود ۲۰ هزارتومانی را از چنین روشی به جیب خود بزنند در ماه مبلغ گزافی به دست می‌آورند. به هرحال به نظر می‌رسد برای جلوگیری از این روش کلاه‌برداری علاوه بر نظارت شرکت‌های توزیع کننده خطوط اعتباری پیگیری مسئولان انتظامی نیز ضروری است.
 
البته این اتفاقات در حالی صورت می‌گیرد که طی روزهای قبل شرکت همراه اول با ارسال پیامک به کاربران خود از وقوع کلاهبرداری های تلفنی خبر داد.
 
در این پیامک ها آمده بود «مشترک گرامی ‏ برای دریافت هر گونه جایزه اهدایی از سوی همراه اول نیازی به مراجعه به دستگاههای خود پرداز یا ارائه اطلاعات حساب بانکی نمی باشد، مراقب کلاهبرداران تلفنی باشید!»
 
به این ترتیب به نظر می آید که بعضی از اشخاص سودجو طی روزهای قبل با طعمه قرار دادن مشتریان همراه اول و ایرانسل دست به کلاهبرداری های بسیاری شده اند و در نهایت این شرکت ها زودتر دست به کار شده تا مبادا این شیادی ها ادامه دار باشد.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.