مراکز آموزشهای امداد و نجات در تمامی استانهای کشور راه اندازی می شود

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، ‘ محمود مظفر ‘ روز چهارشنبه در مراسم اعطای درجه و نشان به امدادگران و نجات گران هلال احمر با تشریح برنامه های اجرایی سال ۹۱ این سازمان افزود: اجرای تمرین های تخصصی در شرایط واقعی، اجرای مسابقات تخصصی امداد و نجات در سطح شهرستان، استان و کشوری ویژه امدادگران و نجات گران از برنامه های اجرایی این سازمان است.

وی اضافه کرد: توسعه و تقویت گروه‌های ایثار( نیروهای واکنش سریع امدادی ) در مراکز استان ها، توسعه و تقویت انسد ( سگهای تجسس و نجات در حوادث) در ۱۶ نقطه از کشور و تجهیز دو فروند بالگرد به امکانات آمبولانسی از دیگر برنامه های سال جاری این سازمان است.

رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر هدف از اعطای درجه و نشان به امدادگران و نجات گران هلال احمر را تعیین مسیر ارتقای نیروهای داوطلب و ایجاد بانک اطلاعاتی و شناسنامه کامل و دقیق امدادگران و نجات گران بر حسب درجات کسب شده و استفاده بهینه از ظرفیت های آنان عنوان کرد.

وی افزود: در تدوین، تصویب و اجرای شیوه نامه اعطا و ارتقای درجه به امدادگران ۵۰۰ ساعت کار کارشناسی و مهندسی از سوی مدیران این سازمان انجام شده است.

در مراسم اعطای درجه به امدادگران هلال احمر همزمان در سراسر کشور به ۲۱ هزار و ۵۴۱ نفر امدادگر نجات گر و اعضای فعال گروه‌های ایثار درجات امدادی اعطا شد.

۱۸ تا ۲۴ اردیبهشت هر ساله به عنوان هفته گرامیداشت هلال احمر نامگذاری شده است.

اجتمام**۱۳۱۳**۷۰۲۹**

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۲۱۹۱۳


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.