مراکز جامع سنجش و آموزش راه اندازی می شود

جام جم آنلاین: معاون آموزش و پرورش استثنایی کشور از راه اندازی مراکز جامع سنجش و آموزش در سطح کشور برای کودکان استثنایی در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش روز شنبه جام جم آنلاین به نقل از سازمان آموزش وپرورش استثنایی،اسماعیل برقی در همایش کارشناسان مراکز استثنایی آذربایجان غربی از در حال راه اندازی بودن مراکز جامع سنجش و آموزش در سطح کشور خبر داد و افزود: در این مراکز خدمات به صورت ادغام شده انجام می شود که آیین نامه آن تدوین شده و در حال تصویب است.

وی اظهار داشت: ارائه خدمات تخصصی و متنوع در یکجا از اهداف عمده این مراکز جامع سنجش و آموزش بوده تا بدین طریق از مراجعات متعدد خانواده ها به مراکز تخصصی کاسته شده و آنان در مراحل نهایی در صورت نیاز به مراکز تخصصی راهنمایی شوند.

معاون آموزشی آموزش و پرورش استثنایی کشور عنوان کرد: هم اکنون دانش آموزان استثنایی دارای مشکل در کشور در هفت گروه شامل دانش آموزان کم توان ذهنی، نابینا، ناشنوا، معلول جسمی و حرکتی، چند معلولیتی و دانش آموزان عادی دارای اختلالات یادگیری و رفتاری طبقه بندی شده اند.

برقی با اشاره به اینکه سالانه شاخصهای سلامتی افزون بر یک میلیون کودک بدو ورود به دبستان در طرح سنجش ارزیابی می شود، اضافه کرد: در جریان این ارزیابی ها سالانه ۳۰ تا ۴۰ هزار نفر دانش آموز دیرآموز در کشور شناسایی شده که طی دو مرحله غربالگری و بررسی تخصصی ۱۰ درصد آنان مشکل دار تشخیص داده می شوند.

وی با بیان اینکه هم اکنون ۱۰۵ هزار دانش آموز استثنایی در یک هزار و ۲۰۰ مرکز در کشور مشغول به تحصیل هستند، ادامه داد: از این تعداد دانش آموزان استثنایی ۷۵ هزار نفر در مراکز خاص و ۳۰ هزار نفر دیگر نیز در مراکز تلفیقی تحصیل می کنند.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.