مراکز رشد در دانشگاههای علوم پزشکی کشور راه اندازی می شود

۲۴ آبان iبه نقل از منبع ذکر شده، در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

رییس شورای سیاستگذاری وزارت iبهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: مراکز رشد در همه دانشگاه های علوم پزشکی کشور iبه منظور ارتقای فناوری در حوزه سلامت راه اندازی خواهد شد.

به گزارش تفسیری خبرنگار iبهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران ، دکتر محمدباقر لاریجانی در اجلاس سراسری معاونان تحقیقات و فناوری وزارت iبهداشت، درمان و آموزش پزشکی، افزود: شورای گسترش وزارت iبهداشت این مجوز را صادر کرده است که هر دانشگاه علوم پزشکی، حداقل یک مرکز رشد را برای توسعه پژوهش ایجاد کند.

وی با بیان این که این مراکز در زمینه تولیدات دارویی، تجهیزات پزشکی و فناوری اطلاعات، فعالیت دارند، ‌افزود: راه اندازی مراکز رشد یکی از مولفه های موثر در ارتقای فناوری در حوزه سلامت iبه شمار می رود.

دکتر لاریجانی تصریح کرد: فاصله بسیاری بین میزان رشد شاخص های فناوری سلامت در کشور در مقایسه با میزان رشد پژوهش های سلامت در کشور وجود دارد که باید ارتقا یابد.

رییس شورای سیاستگذاری وزارت iبهداشت، تاکید کرد: شاخص های فناوری یک مولفه مهم در تولید علم iبه شمار می رود بنابراین باید بیش از قبل iبه آن توجه کرد.

وی ابراز داشت: باید از ۴۰۰ دانشجوی رشته دکترای پژوهشی در کشور iبه گونه ای iبهره ببریم که فعالیت های آنان منجر iبه تحول های فناوری شود.

دکتر لاریجانی با بیان این که ایران طی سال قبل ۴۲ درصد در حوزه تولیدات علمی سلامت، رشد داشته است، گفت: هم اکنون ۳۶ شرکت دانش بنیان در دانشگاه علوم پزشکی تهران فعالیت دارند و امیدواریم در آینده ۵۰۰ شرکت دانش بنیان ایجاد کنیم.

گفتنی است: همایش معاونان تحقیقات و فناوری دانشگاه های علوم پزشکی کشور ۲۴ و ۲۵ آبان ماه در دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار می شود./ع۲


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.