مراوده حزب موتلفه با دولت در اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی/خروجی همگرایی جریان اصولگرایی در سال ۹۳

گردآوری شده توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز:

انبارلویی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد

مسئول سیاسی حزب موتلفه اسلامی گفت: حزب موتلفه اسلامی در معاونت طرح برنامه بحث اقتصاد مقاومتی را مطرح کرده است، همچنین در این زمینه مراوداتی با دولت برقرار شده که دیدگاه‌های حزب نیز به این نهاد گفته شود.

“محمدکاظم انبارلویی” در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، خلاء سال ۹۲ را تحقق نیافتن حماسه اقتصادی از سوی دولت عنوان کرد و اظهار داشت: سالی که گذشت سال خلق حماسه سیاسی و اقتصادی بود که مردم با حضور خود در انتخابات و سپس راهپیمایی ۲۲ بهمن حماسه‌ای فرا‌تر از ۲۴ خرداد پدید آوردند و مشتی بر دهان آمریکا و یاوه گویی‌های غرب زدند.   
 
وی با بیان اینکه مردم در سال ۹۲ در خلق حماسه سیاسی کوتاهی نکرده و وظیفه خود را به نحو احسن انجام دادند، افزود: خلق حماسه اقتصادی وظیفه دولت بوده و این نهاد بایستی با تدبیر و امید موفق به خلق حماسه اقتصادی می‌شد که متاسفانه اتفاقی در این زمینه رخ نداد.   
 
مسئول سیاسی حزب موتلفه اسلامی بی‌تدبیری در تامین سبد کالا (از طرح‌های اجرایی دولت در سال۹۲) را بهانه‌ای برای دشمنی غرب عنوان و اضافه کرد: چنین طرحی از جمله خبرهای تلخی بود که نشان داد هنوز دولتمردان ما در خلق حماسه اقتصادی توفیق چندانی را کسب نکرده‌اند.   
 
انبارلویی با بیان اینکه امیدواریم با ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی از سوی “مقام معظم رهبری” دولت در سال ۹۳ به خلق حماسه اقتصادی موفق شود، درباره تلاش احزاب و گروه‌ها نیز گفت: تشکل‌ها براساس اساسنامه خود در سال ۹۲ برنامه‌هایی را هدفگذاری کرده‌اند که باید عملکرد آن‌ها را نیز ارزیابی کرد.   
 
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی عملکرد احزاب را در خلق حماسه سیاسی و اقتصادی ارزیابی کرد و افزود: احزاب و گروه‌ها در انتخابات ریاست جمهوری با احترام به قانون و کاندیدای پیروز، همچنین احترام به مقررات کشور سهم عمده‌ای را در خلق حماسه سیاسی داشتند، در حالیکه همین وضعیت در انتخابات سال ۸۸ نیز رخ داد اما ضلع دیگر رقابت کشور را به آشوب کشانده و امنیت و اقتدار ملی را به حراج گذاشتند.   
 
انبارلویی با بیان اینکه تجربه انتخابات سال ۸۸ باعث شد احزاب و گروه‌ها به قانون و نظر شورای نگهبان احترام بگذارند، تصریح کرد: این باعث شد که در انتخابات ۲۴ خرداد نتایج از سوی رقبای انتخاباتی به راحتی پذیرفته شود، این مهم سنتی شد تا در انتخابات آینده نیز ادامه یابد.   
 
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه در خلق حماسه اقتصادی نیز احزاب باید با تشکیل کارگروه و اتاق فکر در جهت شکل گیری اقتصاد مقاومتی به تکلیف خود عمل کنند، تاکید کرد: حزب موتلفه اسلامی به این امر اهتمام دارد و در معاونت طرح برنامه بحث اقتصاد مقاومتی را مطرح کرده است، همچنین در این زمینه مراوداتی با دولت برقرار شده که دیدگاه‌های حزب نیز به این نهاد گفته شود و یک تعاملی برای خلق حماسه اقتصادی باشد.   
 
انبارلویی به عدم وحدت میان اصولگرایان به ویژه در انتخابات ۹۲ اشاره و خاطرنشان کرد: در سال ۹۲ نشست‌هایی برای همگرایی اصولگرایی صورت گرفته است که امیدواریم به نتیجه رسیده و عمده نتایج آن را در سال ۹۳ خواهید شنید.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.