مراکز ترک الکل بدون تابلو می توانند فعالیت کنند

فروردین ۱۴۰۳
ممتاز نیوز :  رییس سازمان بهزیستی کشور گفت: هنوز آمار دقیقی از اشخاص معتاد به الکل نداریم؛ اما آماری را که نیروی انتظامی مبنی بر ۲۰۰ هزار نفر اعلام کرده است، تایید می‌کنیم.

به گزارش ممتاز نیوز به نقل از روزنامه حمایت ؛ «همایون هاشمی» در نشست خبری سازمان بهزیستی با بیان این مطلب افزود: اکنون بعضی از مراکز ترک اعتیاد کشور هم بدون تابلو فعالیت می‌کنند و به‌ سبب بعضی از مسایل، مرکزهای ترک الکل نیز می‌توانند بدون داشتن تابلو و با مجوز سازمان بهزیستی فعالیت داشته باشند. وی با بیان اینکه برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی نیازمند گسترش مشاوره هستیم، ادامه داد: بر این اساس سازمان بهزیستی سامانه مشاوره تلفنی و حضوری خود را گسترده کرده است.۳۲ مرکز مشاوره با رویکرد اسلامی که روش تازهی از مشاوره است در کشور راه‌اندازی شده است، البته خط مشاوره تلفنی نیز ویژه جامعه کار و تولید، یعنی کارگران، نیز افتتاح شده است.

رییس سازمان بهزیستی کشور دربارهٔ بیمه مکمل نیز توضیح داد و گفت: هیچ مبلغی از بیمه مکمل کاسته نشده است و سازمان بدون واسطه این کار را انجام می‌دهد به طوری که با این بیمه هزینه داروی اشخاص مبتلا به ام.‌اس تحت پوشش سازمان، هزینه بستری بیماران مبتلا به بیماری‌های اعصاب و روان و… را می‌توان پرداخت کرد. وی دربارهٔ مهدکودک‌های سازمان بهزیستی نیز اظهار کرد: از امسال شهریه مهدهای کودک از سوی سازمان اعلام می‌شود؛ البته سعی کردیم که مدت پروانه فعالیت مهدها را از ۳ سال تا ۵ سال تمدید کنیم. برای تخصصی شدن فعالیت مربیان نیز رشته‌ای در دانشگاه علمی-کاربردی تا مقطع کارشناسی ارشد راه‌اندازی کردیم. از محل هدفمندسازی یارانه‌ها نیز برای بیمه کردن مربیان مهد کودک ها برنامه‌ریزی کردیم .

health Rss :salamatnews.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.