مربی تیم ملی بدمینتون جوانان: امکاناتی که به مربی خارجی دادند، به مربی ایرانی هم داده شود

۰۶اردیبهشت،

borna ghasemi-5-68.jpg

مربی تیم ملی جوانان و امید بدمینتون معتقد است در رده جوانان بازیکنانی وجود دارند که جای پیشرفت دارند و با دادن امکانات به آنها می‌توان برای جایگزینی رده بزرگسالان بر روی آنها سرمایه‌گذاری کرد.

مرتضی ولی دروی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: با توجه به این که به صورت مقطعی مربی تیم ملی بودم، می‌دانم که کمیته‌ استعدادیابی در زمینه بازیکن سازی کار کرده و نواآرمادا نیز در رده جوانان و امید بد کار نکرده است، اما بالاخره هر کاری به یکسری امکانات نیاز دارد.

وی ادامه داد: میان بازیکنان جوانی که در اختیار داریم، تفاوت سطح وجود دارد ، اما با برنامه‌ریزی و امکاناتی که به آنها داده می‌شود، قطعا می‌توانند در آینده جایزین شایسته‌ای برای بازیکنان بزرگسال باشند و تنها باید به آنها بها بدهیم.

ولی دروی مشکل حال حاضر رده جوانان را ضعف بدنی بدمینتون بازان عنوان کرد و گفت: ضعفی که در بدمینتون بازهای جوان وجود دارد، آمادگی جسمانی آنها است و این نشان می‌دهد که وقتی بازیکنان به شهرهای خود بر می‌گردند تمرین نمی‌کنند، بنابراین دیدگاه اولیه من این است که برنامه‌ای به بدمینتون بازها بدهم که در شهرهای‌شان تمرین‌های خود را داشته باشند تا بدن‌شان تکنیک پذیر و تاکتیک پذیر باشد.

وی در پاسخ به پرسش ایسنا مبنی بر این که چقدر حضور بیشتر در مسابقات بین‌المللی را در برنامه کاری خود مد نظر دارید، تصریح کرد: قطعا هر بازیکنی که تمرین می‌کند باید در میدانی محک بخورد و محک ما نیز مسابقات بین‌المللی است و مسابقاتی را مد نظر داریم ، اما بر حسب بودجه ، سیاست و برنامه‌ریزی‌های فدراسیون در آنها حضور می‌یابیم. همچنین در مسابقات آسیایی و جهانی نیز قطعا شرکت خواهیم کرد.

ولی دروی دربارهٔ اردوی حال حاضر رده جوانان نیز، بیان کرد: با توجه به این که ملی‌پوشان پس از مسابقات دهه فجر، در رقابتی شرکت نکردند چهار نفر را بر حسب انتخاب سرمربی سابق تیم ملی ، کمیته‌ مربیان و نظر فدراسیون به اردوی تیم ملی دعوت کردیم و در حال حاضر نیز یکسری تست‌های آمادگی جسمانی از آنها می گیریم تا سطح این بازیکنان را بسنجیم ، اما اردوی دوم تیم ملی در تیر ماه با تعداد بازیکن بیشتری برگزار می‌شود و شاید تعدادی اضافه شوند یا جابجایی هایی انجام گیرد. با این حال باید اردوی بعدی تشکیل شود و من برنامه‌هایم را ارائه کنم تا بتوانم تیم اصلی را ببندم.

مربی تیم ملی رده جوانان و امید بدمینتون در پایان گفت: خوشحالم که پس از چندین سال به مربی ایرانی فرصت داده شد و فدراسیون نیز به آن اعتماد کرد. تنها امیدوارم امکاناتی که به مربی خارجی دادند به مربی ایرانی بدهند تا بتواند خواسته‌های فدراسیون را برآورده کند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.