مرتضوی تا تبرئه نشدن از اتهاماتش نباید در یک پست دولتی مشغول به کار شود

دبیر تشکیلات دفتر تحکیم وحدت ضمن انتقاد از حمایت نمایندگان مجلس از رئیس سازمان تامین اجتماعی گفت: مرتضوی باید از اتهاماتش تبرئه شود سپس پست دولتی به وی واگذار شود.

مهدی امیریان دبیر کل دفتر تشکیلات دفتر تحکیم وحدت در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، در انتقاد به ابقای مرتضوی در سازمان تأمین اجتماعی با وجود اتهامات وی گفت: موضوع بازداشتگاه کهریزک، پرونده فروش سوالات دانشگاه و امثال آن از جمله موضوعاتی هستند که افکار عمومی و جنبش دانشجویی با آن‌ها درگیر بوده و تاکنون کسی پاسخ صریح و شفافی در این مورد به آنان نداده است.

وی با اشاره به مطالبه جدی جنبش دانشجویی برای پیگیری رسیدگی به تخلفات مرتضوی اظهار داشت: مرتضوی در پرونده بازداشتگاه کهریزک متهم هستند اما متاسفانه پیگیری دستگاه قضا برای این امر جدی نبوده است و مطالبه جریان دانشجویی نیز برای تسریع پیگیری و بررسی اتهامات این فرد بدون نتیجه مانده است.

اوی اضافه کرد: بعد از به ثمر نشستن پیگیری نماینده مجلس و دیوان عدالت اداری ضمن حکمی که بر لغو مسئولیت مرتضوی در سازمان تامین اجتماعی دلالت داشت، دولت با تغییر اساسنامه این سازمان به نوعی قانون را دور زد.

امیریان با بیان اینکه مردم و افکار عمومی انتظار داشتند که مرتضوی در دادگاه حاضر شده و به اتهامات خود پاسخ دهد، تصریح کرد: مردم انتظار نداشتند که با وجود چنین شبهاتی پست‌های مهم دولتی به وی واگذار شود.

دبیر تشکیلات دفتر تحکیم وحدت به لزوم پیگیری مردم و جنبش دانشجویی برای برکناری مرتضوی تا رفع اتهام شدن وی از همه اتهاماتش اشاره کرد و افزود: تعدادی از نمایندگان دست به حمایت از مرتضوی زده‌اند که جای سوال است که نمایندگان که باید در جایگاه حمایت از مطالبه مردم به فعالیت خود ادامه دهند، چرا شأن خود را در حمایت از یک متهم تنزل می‌دهند؟

امیریان ضمن انتقاد از حمایت نمایندگان مجلس از مرتضوی خاطر نشان کرد: تعدادی از نمایندگان مجلس به علت برآورده کردن مطالبات سازمان تامین اجتماعی از وی تقدیر کرده‌اند و ما از مسئولان درخواست داریم که این موضوعات را کم اهمیت تلقی نکرده و به جریان‌های دانشجویی نیز می‌گوییم اگر در مسائل پیگیری نشود و باعث فساد خواهد شد، چرا که با توجه به مدیریت ضعیف وی انتصاب این فرد در این پست تا قبل از رفع اتهام موجبات اشتباهات مجدد وی را فراهم می‌کند.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.