مرتضوی: راه‌اندازی کارناوال‌ها قبل از زمان قانونی تبلیغات، خلاف قانون است

۲۰اردیبهشت،

رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: راه اندازی کارناول‌ها و بستن خیابان‌ها توسط داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری قبل از زمان قانونی تبلیغات، خلاف قانون است.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران “سید صولت مرتضوی” رئیس ستاد انتخابات با حضور در محل استقرار خبرنگاران در وزارت کشور اظهار داشت: ما در قانون انتخابات اصلی به نام تبلیغات داریم و به استناد مواد ۶۲،‌۶۳ و ۶۴ تبلیغات انتخابات از زمانی که فرصت داوطلبان تایید صلاحیت شده توسط وزارت کشور منتشر شود مجاز است.

وی ادامه داد: هر گونه تبلیغاتی که قبل از این تاریخ توسط هر کسی صورت بگیرد خلاف قانون است.

مرتضوی تاکید کرد: راه اندازی کارناوال‌ها و بستن خیابان‌ها خلاف قانون است و هر گونه اقدامی در این راستا مغایر با رعایت قانون دارد.

وی به داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری توصیه کرد: تا چارچوب‌های قانونی را رعایت کنند و افزود حداکثر اشخاصی که می‌توانند همراه کاندیداها در وزارت کشور حاضر باشند ۱۰ الی ۱۵ نفر می باشند.

مرتضی گفت: بنده به بقیه داوطلبان هم توصیه می‌کنم که از راه اندازی هرگونه کاروان خیابانی که خلاف قانون است و تبلیغات زودهنگام محسوب می‌شود، خودداری کنند.

رئیس ستاد انتخابات کشور افزود: نمایندگان شورای نگهبان در وزارت کشور حضور دارند و هرگونه کار خلاف قانون به دستگاه‌های نظارتی گزارش خواهد شد.

مرتضوی در پاسخ به سوالی مبنی براینکه آیا زمان ثبت نام داوطلبان تمدید می‌شود یا خیر؟ گفت: ثبت نام تحت هیچ شرایطی تمدید نخواهد شد.

خبرنگار دیگری دربارهٔ سفرهای استانی رئیس‌جمهور و این که آیا این سفرها تبلیغات زودهنگام محسوب می‌شود یا خیر سوالی پرسید که وی در پاسخ اظهار داشت: هر کسی که داوطلب انتخابات باشد و بخواهد ثبت نام کند و تحت هر عنوانی تبلیغات انجام دهد، خلاف است.

گفتنی است محسن رضایی که امروز به محل وزارت کشور برای ثبت نام مراجعه کرده بود جمعیتی بین ۲۰۰ الی ۳۰۰ نفر وی را همراهی کردند و خیابان منتهی به وزارت کشور را بسته بودند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.