مرتضوی رفتنی شد

جام جم آنلاین: سرانجام پس از شش ماه کش مکش میان نمایندگان و مرتضوی، با حکم دیوان عدالت اداری و رای به نفع نمایندگان مرتضوی از صندوق تامین اجتماعی رفتنی شد.

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین سعید مرتضوی دادستان سابق تهران و رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در نیمه اول اسفند سال گذشته با حکم عبدالرضا شیخ الاسلامی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به ریاست صندوق تأمین اجتماعی منصوب شد.

این انتصاب مورد اعتراض برخی از نمایندگان شاخص مجلس قرار گرفت و به همین دلیل طرح استیضاح شیخ الاسلامی را تهیه کردند.

این طرح که به امضای ۲۰ نماینده مجلس رسید که در جلسه روز چهارشنبه ۱۶ فروردین اعلام وصول شد و در دستور کار روز یکشنبه ۲۰ فروردین مجلس قرار داشت.

اما در همین راستا نمایندگان امضا کننده استیضاح اعلام کردند که در صورتی از این استیضاح منصرف می شوند که مرتضوی از ریاست صندوق تأمین اجتماعی کنار گذاشته شود.

پس از اعلام وصول استیضاح و در دستور کار قرار گرفتن آن، مسئولین دولتی و از جمله وزیر تعاون در تلاش بودند تا در جلسه ایی با نمایندگان موضوع استیضاح را منتفی کنند.

مرتضوی شخص در مجلس حضور یافت و با علیرضا زاکانی و احمد توکلی نمایندگان تهران و از امضا کنندگان استیضاح جلسه برگزار کرد.

در نهایت با حکمیت قرار دادن غلامعلی حدادعادل مقرر شد استیضاح از دستور کار مجلس خارج شود ولی مرتضوی هم استعفاء دهد.

گفته می شد که مرتضوی در این زمینه هم قول شرف داد تا بر سرکار خود حاضر نشود اما به قول خود عمل نکرد.

اما مرتضوی به قول خود عمل نکرد و نمایندگان که از استیضاح منصرف شده بودند، به دلیل پایان یافتن عمر مجلس هشتم، دیگر پیگیر استیضاح نشدند اما توکلی اعلام کرد که نمایندگان انتصاب مرتضوی به صندوق تامین اجتماعی را غیر قانونی دانسته و در این زمینه به دیوان عدالت اداری شکایت کردند.

این دیوان هم امروز دوشنبه به این شکایت رسیدگی و رای به ابطال انتصاب مرتضوی داد.

حجت الاسلام محمد جعفر منتظری رئیس دیوان عدالت اداری در همین زمینه اعلام کرد: با رای هیئت عمومی دیوان عدالت اداری انتصاب سعید مرتضوی به عنوان رئیس سازمان تامین اجتماعی خلاف قانون است.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.