مرحله دوم افزایش سرمایه ایران‌خودرو از ۱۰ دی

۲۸م آذر ،

شرکت ایران خودرو در نظر دارد ۱۰ دی ماه سال جاری، اجرایی کردن مرحله دوم طرح افزایش سرمایه خودرا درهیات مدیره تصویب کند.

به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا، علی مهری، معاون اقتصادی ایران خودرو با بیان مطلب بالا اظهار داشت: به سبب تصمیم‌های جلسه مجمع عمومی فوق العاده ایران خودرو در ۲۹ تیر ماه ۱۳۹۰ اختیار افزایش سرمایه شرکت از مبلغ ۶٫۳۰۰ میلیارد ریال به ۱۵ هزار و ۳۸۴ میلیارد ریال در سه مرحله و برای مدت دو سال به هیات مدیره تفویض شد.

وی افزود: با اجرای مرحله اول این طرح در اول آبان سال ۱۳۹۰، سرمایه شرکت از مبلغ ۶٫۳۰۰ میلیارد ریال به مبلغ ۸٫۸۲۰ میلیارد ریال معادل ۴۰ درصد از محل سود انباشته سال ۱۳۸۹ افزایش یافت. مرحله دوم نیز پس از طرح و تصویب در هیات مدیره به اجرا درخواهد آمد.

مهری، مبلغ افزایش سرمایه مرحله دوم ایران خودرو را ۷۸۰ میلیارد ریال از محل سود انباشته به مبلغ ۳۵۰ میلیارد ریال و مطالبات و آورده نقدی به مبلغ ۴۳۰ میلیارد ریال ذکر کرد که با اجرای آن، سرمایه ایران خودرو از ۸٫۸۲۰ میلیارد ریال به ۹٫۶۰۰ میلیارد ریال معادل ۸٫۸ درصد افزایش می یابد.

معاون اقتصادی ایران خودرو تفویض اختیار افزایش سرمایه به هیات مدیره از سوی سهامداران را نشان دهنده اطمینان آنان به ظرفیت های سرمایه گذاری در صنعت خودرو و اعتماد به برنامه های مدیریت شرکت دانست.

وی افزود: سازمان بورس و اوراق بهادار مجوز افزایش سرمایه ایران خودرو در مرحله دوم را ۲۱ آذر صادر و ۲۶ آذر از طریق پایگاه اینترنتی اطلاع رسانی کدال به باز سرمایه اعلام کرده است.

مهری در پایان گفت: سهامداران شرکت می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به پایگاه اینترنتی اطلاع رسانی ایران خودرو ( سهام و سرمایه گذاری )، کدال و پایگاه اینترنتی سازمان بورس و اوراق بهادار مراجعه کنند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.