مرحله دوم طرح تابستانی سفر آغاز شد

عصرخودرو : رئیس سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای کشور مهم‌ترین رویکرد طرح تابستانی سفر را افزایش سطح ایمنی و کاهش تصادفات جاده‌ای اعلام کرد و گفت: مرحله دوم این طرح از روز ۲۹ مرداد با همگرایی کامل نهادهای …

به نقل از رادیو اقتصاد، شهریار افندی زاده گفت: شمار مسافران جا به جا شده با شبکه حمل و نقل عمومی در تابستان پارسال بیش از ۱۵۲ میلیون نفر بوده است و پیش بینی می شود امسال تا ۱۰ درصد هم افزایش یابد.

افندی‌زاده با بیان اینکه بالاترین تراکم ترافیک را در شهریور داریم، از شهروندان خواست با مدیریت قوی ترافیک به افزایش ایمنی ترددها و داشتن سفری سالم در جاده ها کمک کنند و حتما مسیر هم جزء سفر محسوب شود.

افندی زاده از هموطنان خواست: قبل از سفر از طریق سامانه گویای ۱۴۱، از آخرین اطلاعات وضع راه های کشور مطلع شوند.

وی گفت: مراکز مدیریت راه های استانها، اطلاعات مربوط به انسداد راه ها و آخرین وضع جاده ها در خصوص ترافیک و تردد را ثبت و به مرکز مدیریت راه های کشور ارسال می کنند که به راحتی اطلاعات دقیق را در اختیار شهروندان قرار می دهد.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور اظهار داشت:  مرکز مدیریت راههای کشور ، اطلاعات مربوطه را از طریق صدا و سیما و سایت www.iran141.ir به اطلاع عموم مردم می رساند که در برنامه ریزی سفر و حرکت در جاده ها موثر است.

شهروندان همچنین می توانند از طریق سامانه پیام کوتاه ۱۰۰۰۱۴۱ از وضع راهها مطلع شوند و انتقادها یا شکایت خود را با سامانه ۲۰۰۰۱۴۱ مطرح کنند.

افندی زاده تاکید کرد شرکت‌ های حمل و نقل مسافربری برای جابه‌جایی مردم با همه  ظرفیت و خدمات مناسب آمادگی دارند.

وی گفت : سفرهای ایمن و روان هموطنان و ارتقای کیفیت خدمات ‌دهی در ناوگان مسافربری از اولویت های طرح تابستانی جابه‌جایی مسافران با ناوگان عمومی جاده ای (اتوبوس ، مینی بوس و سواری های کرایه ) است تا همچنان شاهد روند کاهش تصادف های جاده ای باشیم.


منبع:عصرخودرو

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.