مردان خواجه طول عمر بیشتری دارند


شفقنا:
یک مطالعه جدید روی طول عمر مردان خواجه نشان می دهد که اخته شدن باعث افزایش طول عمر می شود. محققان در کره جنوبی آمار طول عمر مردان خواجه کره را در چند قرن اخیر بررسی کردند و به این نتیجه رسیدند که متوسط عمر مردان خواجه نزدیک به ۲۰ سال از سایر مردان بیشتر است.

مردان خواجه طول عمر بیشتری دارند

این محققان تصور می کنند که احتمالا هورمون های مردانه باعث کوتاه شدن عمر می شود. در طول تاریخ، خواجه ها نقش های مهمی در فرهنگ‌های مختلف در جهان داشته‌اند. از محافظان حرمسرا گرفته تا کودکانی که در دسته های کر آواز می خواندند.

بیرون آوردن بیضه های پسربچه ها پیش از بلوغ، تاثیری عمده روی نحوه رشد و نمو آنها دارد چرا که مانع از گذار آنها به مردانگی می شود.

دانشمندان با مطالعه مدارک تاریخی مربوط به دربار امپراطوری سلسله چسون، اطلاعات ثبت شده در مورد ۸۱ خواجه را که بین سال‌های ۱۵۵۶ تا ۱۸۶۱ میلادی متولد شده بودند، پیدا کردند.

این اطلاعات حاکیست که طول عمر این افراد خواجه بطور متوسط ۷۰ سال بوده و حتی سه نفر از آنان بیش از ۱۰۰ سال عمر کرده اند.

این در حالیست که طول عمر مردان از طبقه اشراف حدود ۵۰ سال و اعضای خانواده سلطنتی بطور متوسط ۴۵ سال بوده است.

محققانی که این مطالعه را در نشریه علمی “کارنت بایالوژی” منتشر کرده اند، این نظریه را مطرح می کنند که شاید هورمون تستوسترون باعث کوتاه شدن طول عمر می شود.

به عقیده این محققان، احتمالا هورمون تستوسترون به سیستم ایمنی بدن و قلب صدمه می زند. کارشناسان بریتانیایی که در زمینه طول عمر تخصص دارند، می گویند نتایج تحقیقات این دانشمندان جالب توجه است اما اضافه می کنند که سبک زندگی خواجه ها هم ممکن است عامل موثری در افزایش طول عمر آنها بوده باشد


مجله اینترنتی برترین ها سبک زندگی سلامت دکوراسیون موفقیت کودک

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.