مردان عربستانی از طریق سیستم الکترونیکی همسران‌شان را رهگیری می‌کنند

۰۳م آذر ،

rt-27.jpg

دولت عربستان سعودی یک سیستم‌ رهگیری الکترونیکی تازه را ارائه کرده است که بر اساس آن به مردان توسط پیام کوتاه اطلاع داده می‌شود که همسرانشان قصد خروج از کشور را دارند، حتی اگر شوهران همراه با همسرانشان باشند. این سیستم‌ به شدت مورد انتقاد فعالان حقوق زنان و بعضی از کاربران شبکه‌های اجتماعی قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری راشا تودی، زنان عربستان از رانندگی با وسایل نقلیه منع شده‌اند و باید از پوشش کامل برخوردار باشند و هم اکنون نیز برای سفرهای برون مرزی علاوه بر اجازه همسر از سوی این سیستم‌ کنترل می‌شوند.

این سیستم‌ الکترونیکی تازه همزمان با زمان خروج زنان از عربستان یک پیام کوتاه را به تلفن‌های همراه همسران آنها ارسال می‌کند، مبنی بر این که این اشخاص قصد خروج از عربستان را دارند.

این در حالیست که حتی اگر یک زن همراه با شوهرش قصد خروج از کشور را داشته باشد، این پیام به صورت خودکار به گوشی وی ارسال می‌شود.

زنان عربستانی حین خروج از مرز یا حضور در فرودگاه باید یک برگه را که به “برگه زرد” معروف است، امضا و نامشان را در آن ثبت کنند. این سیستم تازه الکترونیکی به همسران زنان عربستانی یادآوری می‌کند که حین خروج زنانشان در کنار آنها باشند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.