مردم “آلمان” روز به روز فقیرتر می‌شوند

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

یک سازمان خیریه در آلمان پس از تحقیقات فراوان گزارش ممتاز به نقل از داد که مردم این کشور روز به روز فقیرتر می‌شوند.

به گزارش ممتاز به نقل از گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری آلمان، یکی از سازمان‌های خیریه در برلین در کنفرانس بین‌المللی فقر از افزایش روزافزون فقر در آلمان خبر داد.

 این سازمان خیریه در این گزارش ممتاز به نقل از با اشاره به اینکه نرخ فقر در آلمان از سال۲۰۰۷  میلادی نسبتا پایدار مانده است، در عین حال افزود: افزایش فعلی فقر در حال نزدیک شدن به نرخ بیکاری در آلمان است و این یعنی روز به روز بر شمار مردمی که با وجود اشتغال، فقیر می باشند افزوده می‌شود.

صف توزیع کالاهای اساسی در پایگاه خیریه توزیع مواد غذایی شهر “پوستدام آلمان” همواره طولانی‌تر می‌شود.

چند سال قبل به طور متوسط تنها ۶۰ نفر از این مرکز، مواد غذایی دریافت می‌کردند اما از آن زمان به بعد، تعداد این اشخاص بسیار بیشتر شده است. اشخاصی که اینجا می‌آیند به گروه‌های محروم جامعه آلمان تعلق دارند.

بر اساس این گزارش ممتاز به نقل از، در آلمان، شاغلانی که ۸۷۰ یورو یا کمتر از آن دارند نیز فقیر خوانده می‌شوند و این یعنی آنکه مناطق شهری نیز همواره به لحاظ طبقات اجتماعی در حال تفکیک و جدا شدن از یکدیگر می باشند.

بعنوان مثال هم‌اکنون بالاترین نرخ فقر با ۲۲٫۹ درصد به ایالت “مکلنبورگ فورپورمن” آلمان و کمترین نرخ فقر نیز با ۱۱٫۱ درصد به ایالت “بادن وورتمبرگ” تعلق دارد.

تحقق عدالت اجتماعی در آلمان با انتقاداتی نیز همراه است. “اولریش اشنایدر”، مدیرعامل یکی از سازمان‌های خیریه در آلمان گفت: کاملا واضح است که دستمزدهای پایین، روابط نامطلوب کار و اصطلاحا “آمریکایی شدن بازار کار” بر بازار کار آلمان تاثیر گذاشته است؛ تا جایی که امروز با وجود اشتغال، اما مردم همچنان فقیر می باشند. انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.