مردم آلمان هر روز بیشتر از رژیم صهیونیستی متنفر می شوند

به گزارش ایرنا، نسخه آنلاین نشریه اشترن چاپ هامبورگ در این زمینه نوشت: برخلاف نظر ‘آنگلا مرکل’ صدراعظم آلمان که دفاع و حمایت از اسراییل را به دکترین رسمی دولت خود تبدیل کرده است، بیشتر آلمانی ها بر این باورند که برلین هیچ مسوولیت ویژه ای در قبال تل آویو به خاطر اقدامات دوران نازیسم ندارد.

اشترن با انجام یک نظرسنجی در آستانه سفر رییس جمهوری آلمان به سرزمین های اشغالی، به این نتیجه رسیده است که آلمانی ها، حمایت های برلین از سیاست های رژیم صهیونیستی را نادرست می دانند.

برپایه یافته های این نظرسنجی، بالغ بر ۷۰ درصد آلمانی ها بر این عقیده اند که اسراییل خودخواهانه بدنبال دستیابی به اهداف و منافع خود است، بدون اینکه شرایط و وضعیت دیگر کشورها را مد نظر قرار دهد که این رویکرد نسبت به نتایج نظرسنجی مشابه در ژانویه ۲۰۰۹، نشانگر ۱۱ درصد سیر صعودی نفرت از رژیم صهیونیستی بین مردم آلمان است.

همچنین ۵۹ درصد مردم آلمان رژیم صهیونیستی را مهاجم و جنگ طلب معرفی کرده اند که نسبت به سال ۲۰۰۹ شاهد ۱۰ درصد افزایش بوده است.

این درحالی است که جمع حامیان رژیم صهیونیستی با کاهش معنادار ۹ درصدی نسبت به سال ۲۰۰۹به ۳۶ درصد تنزل یافته است.

در بخش دیگر این نظرسنجی، فقط ۲۱ درصد آلمانی های شرکت کننده در این نظرپرسی، رژیم اسراییل را مقید به موازین حقوق بشر دانسته اند در حالیکه بقیه معتقدند این رژیم به هیچ عنوان به موازین حقوق بشر پایبند نیست.

جمع موافقان رژیم صهیونیستی در رعایت حقوق بشر نیز نسبت به سال پایه مورد بررسی ۹ درصد کاهش یافته است.

۱۳ درصد آلمانی ها در این نظرسنجی نیز بطور صریح و قاطع اعلام کرده اند که به هیچ عنوان حق موجودیتی برای رژیم صهیونیستی قائل نیستند.

همچنین براساس تعمیم نتایج این نظرسنجی، ۶۰ درصد مردم تاکید کرده اند که آلمان هیچ مسوولیت ویژه ای در قبال اسرائیل ندارد و برلین باید در سیاست های خود نسبت به حمایت از این رژیم، تجدید نظر کند.

‘به رسمیت شناخته شدن دولت مستقل فلسطینی از سوی آلمان’، یکی دیگر از پرسش های مطرح شده در این نظر سنجی بوده است که بیش از دو سوم (۶۵ درصد) از این ایده حمایت کرده اند و تنها ۱۸ درصد تشکیل چنین دولت مستقلی را برای فلسطینی ها، رد می کنند.

‘یواخیم گاوک’ رییس جمهوری آلمان قرار است هفتم تا ۱۰ خرداد با سفر به سرزمین های اشغالی با مقامات رژیم صهیونیستی و دولت خودگردان فلسطینی دیدار کند.

افزایش مخالفت های عمومی با سیاست های رژیم صهیونیستی و تخریب وجهه این رژیم نزد افکار عمومی مردم آلمان، این روزها به نگرانی و دغدغه اصلی مقامات لابی صهیونیستی تبدیل شده است.

آغاز مخالفت های مردمی با سیاست های جنگ طلبانه رژیم اشغالگر قدس در آلمان از سال ۱۹۶۷ با جنگ اعراب و اسراییل آغاز شد و این مخالفت ها و تنفر عمومی در سال های ۲۰۰۶ با یورش نظامیان این رژیم جنگ طلب به غزه و لبنان به اوج خود رسید.

لابی صهیونیستی در آلمان از دو سال قبل با احساس خطر جدی در این زمینه، کنگره سراسری حمایت از این رژیم در شهر فرانکفورت را برگزار کرد.

این کنگره درحالی برگزار شد که یک نظرسنجی در اروپا و آلمان، اسراییل را به عنوان بزرگترین تهدید برای صلح جهانی معرفی کرده بود.

لابی صهیونیست ها در دو سال اخیر برای بهبود وضعیت خود در آلمان، اقدام به تشکیل کمپینی کرده است که دو هدف عمده را دنبال می کند، هدف اول مدارس آلمان و بطور مشخص دبیرستان ها و هدف دوم رسانه های عمومی این کشور را دربر می گیرد.

برپایه اخبار رسانه ها، سفارت رژیم صهیونیستی در آلمان از وزیران آموزش و پرورش ۱۶ ایالت این کشور درخواست کرده است تا اجازه داشته باشد با حضور نمایندگان خود در مدارس نسبت به تشریح و توجیه سیاست های این رژیم برای دانش آموزان اقدام کند.

این درخواست از سوی مقامات چندین ایالت مورد مخالفت قرار گرفت، اما ایالت برمن در شمال آلمان که به عنوان سرسخت ترین حامی رژیم صهیونیستی شناخه می شود، به برگزاری این جلسات شست وشوی مغزی دانش آموزان، چراغ سبز نشان داد.

در چارچوب اقدامات رسانه ای نیز نمایندگان و حامیان رژیم صهیونیستی در آلمان بطور مشخص روزنامه نگاران و خبرنگاران جوان و کم تجربه آلمانی را مورد هدف قرار داده و با برگزاری تورهای تفریحی به سرزمین های اشغالی، آنها را به تنظیم گزارش ها و اخبار مثبت ترغیب می کنند.

بزرگترین موسسه انتشاراتی آلمان موسوم به ‘آکسل اشپرینگر’ که چندین روزنامه کثیرالانتشار از جمله روزنامه پرتیراژ بیلد را مدیریت می کند، خبرنگاران خود را ضمن انعقاد قرارداد همکاری، به حمایت بی قید و شرط از رژیم صهیونیستی، ملزم می کند.

درعین حال، شماری از خبرنگاران و روزنامه نگاران مستقل آلمان از فشار سفارت رژیم صهیونیستی در این کشور برای ممانعت از انتشار گزارش های انتقادی درمورد سیاست های این رژیم، بشدت گلایه مند هستند.

اروپام** ۲۰۵۱** ۱۷۰۱**۱۵۱۶

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۴۸۵۰۳


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.