مردم ایران غنی‌سازی را می‌خواهند حتی به قیمت جنگ

۱۱م آذر ،

یک نظرسنجی انجام شده از جانب دانشگاه مریلند در امریکا نشان می دهد اکثریت مردم ایران عقیده دارند کشور باید غنی سازی اورانیوم را ادامه بدهد حتی اگر بهای آن جنگ باشد.

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران به نقل از ایران هسته‌ای ، یک نظرسنجی انجام شده از جانب دانشگاه مریلند در امریکا نشان می دهد اکثریت مردم ایران عقیده دارند کشور باید غنی سازی اورانیوم را ادامه بدهد حتی اگر بهای آن جنگ باشد.

در حالی که کشورهای غربی و بعضی از چهره های نزدیک به جریان فتنه و همچنین اپوزیسیون خارج از کشور در ماه های قبل تلاش کرده اند اینگونه نتیجه گیری کنند که مشکلات اقتصادی سبب سست شدن اجماع داخلی در حمایت از برنامه هسته ای شده، این نظرسنجی که نتایج آن در ۲۶ اکتبر ۲۰۱۲ (۵ آبان )منتشر شده، بوضوح نشان می دهد افکار عمومی در ایران همچنان به طور قدرتمند مدافع برنامه هسته ای است.

مطابق گزارش دریافتی «ایران هسته ای»، دانشگاه مریلند امریکا در بازه زمانی ۲۹ سپتامبر تا ۱۱ اکتبر ۲۰۱۲ (۸ تا ۲۱۰ مهر ) به روش مصاحبه تلفنی با ۱۱۱۰ بزرگسال ایرانی گفت وگو کرده است. انتشار یافته است.

در بخش اول از این نظر سنجی از پرسش شوندگان سوال شده آیا با برنامه هسته ای ایران موافق میباشید؟ ۵۸ درصد گفته اند: بله، ۱۳ درصد گفته اند: نه و ۲ درصد گفته اند نمی دانم.

در بخش دوم این نظرسنجی شوال شده آیا با برداشتن تمام تحریم های بین المللی علیه ایران به شرط توقف غنی سازی موافقید؟ ۵۸ درصد گفته اند مخالف می باشند، ۲۹ درصد موافق بوده اند و ۱۲ درصد نیز گفته اند نمی دانم.

در بخش سوم از پاسخ گویان پرسیده شده با کدام گزینه موافقید؟

 الف- ایران باید غنی سازی را ادامه بدهد حتی اگر منجر به جنگ شود.

 ب- ایران باید از بروز جنگ جلوگیری کند حتی اگر مستلزم توقف غنی سازی باشد.

۵۵ درصد گزینه الف را انتخاب کرده اند، ۳۳ درصد گزینه ب را و ۱۲ درصد نیز گفته اند نمی دانم.

انتهای پیام/س۲


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.