مردم ایران هرگز تسلیم فشارهای غرب نخواهند شد

۱۵م دیماه ،

امام جمعه موقت تهران در خطبه های نمازجمعه تهران ، رحلت عالم ربانی، معلم اخلاق و یاور امام (ره) ؛ حضرت آیت الله مجتبی آقاتهرانی را به رهبر معظم انقلاب ، حوزه های علمیه، شاگردان و بیت شریف ایشان تسلیت گفت.

به گزارش واحد مرکزی خبر  ، آیت الله موحدی کرمانی با اشاره به سالروز قیام نهم دی ۱۳۸۸ و قیام مردم قم در نوزدهم دی ۱۳۵۷ ، از حضور مردم آگاه و انقلابی در خنثی سازی توطئه دشمنان داخلی و بیگانه قدردانی کرد.
امام جمعه موقت تهران گفت : حضور گسترده مردم در صحنه های مختلف انقلاب از جمله قیام نهم دی و نیز حضور باشکوه مردم در تشییع پیکر مرحوم آیت الله مجتبی آقاتهرانی نشان داد که مردم به نظام ، انقلاب و رهبر وفادارند و روحانیت
جایگاه ویژه ای در میان مردم دارد.
آیت الله موحدی کرمانی ، تبلیغات مسموم آمریکا و غرب در تحریم ایران و نیز فشارهای اقتصادی را یادآور شد و تأکید کرد: مردم انقلابی ایران هرگز در مقابل این فشارها تسلیم نخواهند شد و جهانیان بدانند که ملت ایران هرگز در مواجهه با این فشارها از صحنه خارج نمی شوند.
وی گفت : آینده ملت ایران روشن است و مردم کاملاً به این امر توجه دارند که رمز سعادت آنها در چیست.
آیت الله موحدی کرمانی تصریح کرد: مردم ایران با حضور توأم با تبعیت از ولایت فقیه در تمامی صحنه ها ؛ آزادگی و ایستادگی در برابر مشکلات را نشان دادند و همیشه نیز در این راه ثابت قدم می باشند.
آیت الله موحدی کرمانی با تبیین حرکت های بیداری اسلامی در کشورهای اسلامی و منطقه و با اشاره به ظلم موجود در جهان غرب که مردم ، گرفتار آن می باشند ، ابراز امیدواری کرد مقاومت ملت های مسلمان در مقابل حاکمان ظلم ، الگویی برای ملت های غرب باشد.
امام جمعه موقت تهران همچنین سقوط آمریکا به پرتگاه مالی و فروپاشی اقتصادی و مالی در آمریکا و غرب را نمونه فاحشی از ظلم سردمداران و حکام غربی به ملت های خود دانست و گفت: تنها راه رهایی آنان از این وضع ، روی آوردن به اقتصاد مد نظر قرآن است که می تواند نجات بخش آنها باشد.
آیت الله موحدی کرمانی تأکید کرد: وقت آن رسیده است که آمریکا و کشورهای غربی به خود آیند و با درک حقایق آسمانی ، از تاریخ و سرنوشت دیکتاتورها ، درس عبرت گیرند.
وی حملات هواپیماهای جنگنده بدون سرنشین آمریکایی به مناطق مرزی پاکستان را که به کشته شدن مردم بی گناه این منطقه می انجامد ، محکوم کرد و بی تفاوتی سازمان های جهانی در قبال این حملات را مورد انتقاد قرار داد.
آیت الله موحدی کرمانی توطئه آمریکا و غرب در سوریه و نیز برنامه های آنها برای ایجاد جنگ های مذهبی و قبیله ای در سه استان عراق را مورد اشاره قرار داد و حکام سعودی را از حامیان اصلی این توطئه ها و همراهان آمریکا و غرب در ایجاد این جریان ها دانست.
امام جمعه موقت تهران در بخش دیگر از خطبه دوم ، پیروزی حماس و حزب الله در جنگ هشت روزه و بهت و سردرگمی سران اسرائیل را مورد اشاره قرار داد و گفت: مقاومت مردم غزه در این جنگ که رژیم صهیونیستی به بمباران و انهدام تعداد بسیاری از مناطق، واحدهای مسکونی و اداری اقدام کرد ، ستودنی است.
وی افزود : در این جنگ ، حزب الله و حماس با مقابله به مثل و نیز اقدامات امنیتی و اطلاعاتی ، شکست دیگری را به رژیم صهیونیستی تحمیل کردند.
امام جمعه موقت تهران در این خطبه همچنین سالروز میلاد حضرت عیسی مسیح (ع) را به پیروان آن حضرت تبریک گفت و افزود: حکام آمریکا و اروپا باید با پیروی از این پیامبر الهی، روش های انسانی و محبت را از حضرت مسیح (ع) الگو گیرند.


امام جمعه موقت تهران  در خطبه اول نماز جمعه این هفته تهران  نیز تاکید کرد: نهضت عاشورا همان کلمه طیبه الهی است که تا ابد ادامه خواهد داشت و ثمر خواهد داد و همه بیداردلان از آن بهره خواهند برد.
آیت الله موحدی کرمانی با بیان اینکه همه کارهای نیک و خداپسند کلمات الهی می باشند و انبیا و ائمه معصومین (س) از کلمات طیبه الهی می باشند ؛ همه را به تقوای الهی پیشنهاد کرد و گفت: نهضت حضرت امام حسین (ع) از بعد از ظهر روز عاشورا ثمرات طیبه خود را نثار جوامع انسانی کرده است ، این جریان تا قیامت ادامه خواهد داشت و هیچ کس نمی تواند چراغ فروزان نهضت عاشورا را خاموش کند.
وی تصریح کرد: نهضت عاشورا در کوفه و شام و حتی در داخل خانه های کسانی که فاجعه عاشورا را رقم زده اند ، ثمردهی کرد و بسیار از همسران جنایتکاران بر آنها شوریدند و ابن بسیار در کوفه رسوا شد و یزید در شام نابود شد.
آیت الله موحدی کرمانی گفت: نهضت حضرت امام حسین (ع)همان درخت طیبه ای است که ریشه هایش ثابت و استوار است و هیچ چیز نمی تواند به آن آسیب برساند و فروع و میوه های آن در آسمان است و دست هیچ انسانی به آن نمی رسد و هر زمان که انسان بیدار دلی باشد می تواند از میوه های این درخت طیبه الهی استفاده کند ، این درخت پیوسته و مرتب میوه می دهد و قطع نخواهد شد.
خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به سالروز اربعین شهادت حضرت امام حسین (ع)گفت: ملت ایران به خوبی از این نهضت درس گرفته است و انقلاب اسلامی ایران یکی از میوه های این نهضت محسوب می گردد و هر آن چه که از بیداری اسلامی و سقوط نظام های طاغوتی در منطقه می بینیم ،دستاورد و ثمره همین درخت طیبه الهی است که تا ابد ادامه خواهد داشت و ثمر خواهد داد.
آیت الله موحدی کرمانی با اشاره به حوادثی که در طول دوره بعد از ظهر عاشورا تا اربعین حضرت سیدالشهدا رخ داد گفت: در همه شهرهایی که اسرای کربلا عبور می کردند مردم با این نهضت آشنا می شدند و دشمنان حضرت امام حسین (ع) هم رسوا می گشتند.
وی تاکید کرد: در شام که فضای جامعه به شدت بر ضد اهل بیت (ع) بود چنان دگرگون شد که یزید مجبور شد ضمن عذرخواهی اهل بیت را در منزلی خارج از خرابه اسکان دهد و حضرت زینب (س) و اسرای کربلا اجازه یافتند چند روز برای حضرت سیدالشهدا و شهدای کربلا عزاداری کنند که سبب ایجاد انقلابی در همین منطقه شد و نقطه سقوط یزید پلید آغاز شد و همین نهضت بود که به سقوط نظام اموی کمک کرد و امروز هم درس می دهد ، درس آزادی ، عزت و استقلال و تبدیل ذلت به عزت از دستاوردهای پایدار آن است.
امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه زیارت اربعین یکی از نشانه های مومنان است گفت: زیارت حضرت امام حسین (ع) و زیارت اربعین همچنان نسخه اثربخش و نجات بخشی برای جامعه بشریت است و هر فرد و جامعه ای که می خواهد گرفتار ذلت نشود یا از ذلت نجات یابد باید به این نسخه نجات بخش عمل کند و شعار هیهات مناالذله را سرلوحه زندگی خود قرار دهد.
آیت الله موحدی کرمانی گفت: فرهنگ عاشورا پایدارخواهد ماند و روز به روز عظمت این نهضت آشکارتر می گردد و الگویی برای همه آزادیخواهان است .


IRIBNews RSS TopNews
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.