مردم با انتخاب یک عالم و روحانی نشان دادند که به روحانیت امیدوار و علاقه‌مند می باشند

اردیبهشت ۱۴۰۳

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران؛ حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی رییس جمهوری منتخب ملت ایران امروز (پنجشنبه) با آیت الله العظمی نوری همدانی از مراجع تقلید دیدار و گفت وگو کرد.

آیت الله نوری همدانی در این دیدار با تبریک به دکتر روحانی و آرزوی موفقیت برای وی و دولت یازدهم، گفت: با برگزاری موفق انتخابات ریاست جمهوری، حماسه سیاسی چشمگیری خلق شد.

وی با بیان اینکه همه کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری اخیر خوب و شایسته بودند، افزود: مردم یک عالم و روحانی را انتخاب کردند و نشان دادند که به روحانیت امیدوار و علاقه‌مند می باشند.

آیت الله نوری همدانی تصریح کرد: علاقه مردم به روحانیت که آن را همیشه پناهگاه خود می‌دانند، یک زمینه فطری و ریشه‌ای عمیق دارد.

وی با قدردانی با مرزبانان کشور، اظهارداشت: علما و روحانیون هم وظیفه مرزبانی از عرصه‌های فرهنگی و دینی کشور را برعهده دارند و جلوی نفوذ دشمنان ایستاده‌اند.

این مرجع تقلید با اشاره سوابق روشن و تجربیات دکتر روحانی از جمله در انقلاب اسلامی ، دفاع مقدس و امور فرهنگی گفت: امروز شخصیتی به عنوان رییس جمهوری انتخاب شده که نسبت به جریان‌های متعارف و مسائل در داخل و خارج از کشور مهارت، با مسائل طلبگی و مرزبانی از فرهنگ دین آشنایی دارد.

آیت الله نوری همدانی افزود: همیشه باید سخنان امیدوار کننده گفت و دشمنان را مأیوس و دوستان را خوشحال کرد.

وی با اشاره به مشکلات کشور مانند گرانی و بیکاری، تصریح کرد: مردم نمی گویند که مشکلات باید بسیار فوری حل شود و متوقع هم نیستند اما امیدوارند قدم های موثری برداشته شود.

این مرجع تقلید به نیازهای کشور در بخش های کشاورزی، صنعتی و تولیدی اشاره کرد و گفت که برای حل مشکلات، رونق این بخش ها و پیشرفت کشور، سرمایه های مردمی و منابع کشور باید بکار گرفته شود.

آیت الله نوری همدانی با اشاره به تلاش ها و اقدامات استکبار جهانی برای به تسلیم کشاندن امت های اسلامی، مواضع دکتر روحانی را در این باره خوب و هوشمندانه توصیف کرد.

دکتر روحانی نیز در این دیدار با تشکر از آیت الله نوری همدانی، گفت که برگزاری موفق انتخابات اخیر ریاست جمهوری توانست تلخی هایی را که در کشور وجود داشت از بین ببرد و مردم امروز شادمان و برای حل مشکلات امیدوار می باشند.

رییس جمهوری منتخب صبح امروز پنجشنبه وارد شهر قم شد و پیش از این دیدار، مرقد مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها را زیارت و با آیت الله العظمی صافی گلپایگانی، آیت الله العظمی مکارم شیرازی، آیت الله العظمی شبیری زنجانی ، آیت الله العظمی سبحانی و آیت الله موسوی اردبیلی به طور جداگانه دیدار و گفت وگو کرد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.