مردم در حوزه سلامت بی‌پناه می باشند/ ضرورت رفع آلودگی‌ها از سازمان نظام پزشکی

فروردین ۱۴۰۳
ممتاز نیوز :  وزیر بهداشت با ابراز امیدواری نسبت به رفع آلودگی‌های کنونی در سازمان نظام پزشکی گفت: مردم در حال حاضر بی‌پناه می باشند و پوشش بیمه مناسب وجود ندارد و همه باید در این زمینه تلاش کنیم

به گزارش ممتاز نیوز به نقل از تسنیم ؛ مراسم روز پزشک با حضور آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، نماینده رئیس جمهور و فعالان حوزه سلامت در وزارت کشور در حال برگزاری است.

سیدحسن هاشمی در این مراسم اظهار داشت: بنده روز پزشک را به تمام پزشکان، پرستاران و پیراپزشکان در سراسر کشور تبریک عرض می‌کنم و سبب افتخار بنده است که در امروز در مراسم یکی از استوانه‌های بزرگ نظام یعنی ایت‌الله هاشمی رفسنجانی حضور دارند.

وی با تبریک به علیرضا زالی به سبب تنفیذ حکم ریاست سازمان نظام پزشکی وی توسط رئیس جمهور افزود: با توجه به هوش و عملکرد مناسب آقای زالی و اعتمادی که جامعه پزشکی در انتخابات این سازمان به وی کردند امیدوارم اقدامات مدیریتی وی در دوران مسئولیتش برای جامعه پزشکی و مردم بسیار موثر واقع شود.

هاشمی ادامه داد: رعایت حفظ حقوق مردم و جامعه پزشکی از مهمترین وظایف سازمان نظام پزشکی است و  امیدوارم با مدیریت آقای زالی سازمان نظام پزشکی با همکاری وزارت بهداشت در مقوله انجام مسئولیت‌های حوزه سلامت اقدام کند.

وزیر بهداشت افزود: فصل تازهی در سازمان نظام پزشکی به وجود آمده و امیدوارم با هم‌افزایی انجمن‌های صنفی، علمی، فرهنگستان علوم پزشکی و بسیج جامعه پزشکی اقدامات موثری در حوزه سلامت رخ دهد و تا آنجایی که به مردم آسیب نرسد در تلاشیم از همکاری بخش خصوصی و نظام پزشکی استفاده کنیم تا تصدی‌گری دولت کاهش یابد.

هاشمی به اقداماتی که نظام پزشکی می‌تواند در زمینه‌های متعدد از جمله آموزش مداوم، تدوین نظام ارزشیابی خدمات درمانی و… انجام دهد اشاره کرد و افزود: این مسائل فقط یک شرط دارد و آن این است که حتما نظارت سازمان نظام پزشکی نیز کافی باشد.

وزیر بهداشت ادامه داد: سازمان نظام پزشکی باید تلاش کند آلودگی‌هایی که در این سازمان وجود دارد  برطرف و رفع کند زیرا مردم بی‌پناه می باشند و بیمه‌های خوبی نداریم  و در مجموع پوشش‌های بیمه‌ای مناسب در حوزه سلامت وجود ندارد که این مسئله در بیماریهای صعب‌العلاج بیشتر ملاحظه می‌شود.

وزیر بهداشت تصریح کرد: امیدواریم در دولت تدبیر و امید با کمک تمام تلاشگران بتوانیم حقوق ولی‌نعمتان کشور و جامعه پزشکی را محقق کنیم و بنده آمادگی وزارت بهداشت را برای همکاری همه جانبه با سازمان نظام پزشکی اعلام می‌کنم و امیدواریم در روزهای آینده بتوانیم در جهت کاهش رفع آلام مردم اقدام کنیم و آغاز دوره مدیریت آقای زالی در سازمان نظام پزشکی را نویدی برای این امر می‌دانم.

health Rss :salamatnews.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.