مردم در مقاومت هسته‌ای حماسه سیاسی خلق کردند

فروردین ۱۴۰۳

حجت‌الاسلام ذوالنور در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

جانشین نماینده سابق ولی‌فقیه در سپاه پاسداران گفت: محصول حماسه سیاسی مردم ما در سال جاری باور این مهم به قدرت‌های جهانی بود که هر چه فشار ظالمانه به مردم ما تحمیل کنند، مقاومت مردم بیشتر می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنور در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، با اشاره به توافقنامه ژنو که از سوی دیپلمات‌های کشورمان با گروه ۱+۵ صورت گرفت، اظهار داشت:‌ بنده معتقدم این بیانیه سیاسی است که به سبب فاقد امضا بودن نمی‌شود نام توافق بر روی آن گذاشت.  
 
وی با بیان اینکه توافق ژنو اقدام مشترک داوطلبانه ایران و ۶ قدرت جهانی بود، ادامه داد:‌ دیپلمات‌های ما اسم توافقنامه را برد-برد گذاشتند و در قراردادهای بین‌المللی چنین دادوستدهایی طبیعی است.  
 
حجت‌الاسلام ذوالنور با تاکید بر اینکه غرب، بویژه آمریکا اطلاعات نادرستی در ارتباط با فعالیت‌های صلح‌آمیز کشورمان به جهان القا می‌کرد، بیان داشت: غرب اهداف وسیعی همچون پاک کردن صورت مسئله و تعطیلی کلیه فعالیت‌های هسته‌ای ایران را برد می‌دانست و مطمئن بود که نیروگاه‌های هسته‌ای ما تعطیل می‌شود، اما با گذشت ۱۰ سال مبارزه ملت ایران، توانستیم حقانیت خود را به اثبات برسانیم.  
 
این فعال سیاسی با بیان اینکه، فعالیت‌های هسته‌ای ایران به مرحله‌ای رسیده که غیرقابل بازگشت است، اضافه کرد: در این توافقنامه هر دو طرف قدری از خواسته‌های خود کوتاه آمدند، همچنین جمهوری اسلامی حوزه نظارت آژانس را گسترش داده و داوطلبانه بحث تعلیق غنی‌سازی ۲۰ درصدی خود را مطرح کرد.
 
وی برد غرب را اثبات فعالیت‌های صلح‌آمیز جمهوری اسلامی دانست و افزود: در این رابطه برد جمهوری اسلامی ایران استمرار فعالیت‌های هسته‌ای و لغو تحریم‌های ظالمانه علیه کشورمان بود.
 
حجت‌الاسلام ذوالنور با اشاره به اینکه بعضی به غلط توافقنامه را به رسمیت شناخته شدن حق  غنی‌سازی توسط ۱+۵ ارزیابی می‌کنند، اظهار داشت: ۱+۵ در جایگاهی نیست که حق هسته‌ای را به رسمیت بشناسد چرا که اگر فردا بگویند فعالیت هسته‌ای حق ایران نیست، به این معناست که دیگر حقی در این زمینه نداریم.  
 
 این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه مردم ایران با خلق حماسه سیاسی دنیا را متحیر کرد، افزود: محصول حماسه سیاسی مردم ما در سال جاری باور این مهم به قدرت‌های جهانی بود که هر چه فشار ظالمانه به مردم ما تحمیل کنند، مقاومت مردم بیشتر می‌شود.
 
انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.