مردم سوریه متوجه نسخه بدلی بیداری اسلامی شدند/فرهیختگان کشورهای انقلابی آرمان تجدید هویت یافته اسلامی را تبیین کنند

۲۰م آذر ،

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل با بیان اینکه نوبت فرهیختگان، اساتید واصحاب فکر باید آرمان تجدید هویت یافته اسلامی را متناسب با شرایط روز تبیین و تدوین کنند، گفت: بردباری در مقابله با مسائل سیاسی و اقتصادی را لازمه پیشرفت این بیداری در کشورهای اسلامی است.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، علی‌اکبر ولایتی مشاور مقام معظم رهبری در نشست خبری “همایش ملی نقش راهبردی دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه در تحول هندسه قدرت جهانی” گفت: امروز مردم سوریه از نیت غربی ها و مرتجعین منطقه آگاه شده اند؛ نیروهای مسلح غیر بومی وارد این کشور شده اند که بدنه آن را القاعده تشکیل می دهد.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل گفت:‌ وقتی مزدوران غربی که به زور اسلحه مردم را تشویق به قیام می‌کردند، مردم سوریه متوجه نسخه بدلی این بیداری شدند.

ولایتی همچنین عنوان کرد: بیداری اسلامی حاصل آگاهی نسبت به  اسلام و توسعه رسانه‌های جمعی و تسلسل و ناکارامدی راه‌حل های غربی و سیستم‌های سرمایه داری بوده است که سبب بوجود آمدن آن در کشورهای اسلامی شده است.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل، جمهوری اسلامی ایران را الگوی جنبش بیداری اسلامی در کشورهای اسلامی منطقه و شمال آفریقا خواند و گفت: کشورهای اسلامی در قبل، انواع سیستم های سوسیالیستی و لیبرالیستی را که هر دو سوغات غرب است، تجربه کرده اند اما هیچ یک به جایی نرسیده و درد مردم این کشورها را علاج نکرده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گشوده شدن فضای تازه فکری و فرهنگی و عرصه تازه برای نقش‌آفرینی احزاب اسلام‌گرا را از دستاوردهای دیگر این همایش خواند و اظهار داشت: اسلام‌هراسی،‌ توهین به مقدسات ونهادهای دینی مسلمنان به بهانه آزادی از جمله ترفندهایی بوده که استکبار جهانی در منطقه ایجاد کرده است.

مشاور رهبر انقلاب بردباری در مقابله با مسائل سیاسی و اقتصادی را لازمه پیشرفت این بیداری در کشورهای اسلامی دانست.

ولایتی در ادامه تصریح کرد: اکنون در کشورهای اسلامی انقلاب کرده، نوبت فرهیختگان، اساتید دانشگاه ها و اصحاب فکر است که به کمک مردم بیایند و آرمان تجدید هویت یافته اسلامی را متناسب با شرایط روز تبیین و تدوین کنند.

ولایتی همچنین اعلام کرد در آینده نزدیک از علمای حوزه‌های علمیه جهان اسلام نیز برای تبیین و آسیب‌شناسی وضع موجود به دعوت به عمل خواهد آمد.

لازم به ذکر است، در همایش ملی نقش راهبردی دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه در تحول هندسه قدرت جهانی که آذرماه در دانشگاه دفاع برگزار خواهد شد از ۱۱۶ دانشگاه سراسر کشور و همچنین از تمامی حوزه‌های علمیه دعوت به عمل خواهد آمد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.