مردم عراق سیاست دولت قبلی را در بحران سوریه پسندیده‌اند/ ائتلاف منسوب به المالکی بزرگترین ائتلاف پیروز در پارلمان عراق

گردآوری شده توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز:

یک کارشناس سیاست خارجی گفت: پیروزی قابل توجه دولت قانون به رهبری نوری المالکی حاکی از آن است که مردم عراق سیاست این دولت را در بحران سوریه پسندیده‌اند.

“محمدصادق کوشکی” در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به انتخابات عراق و تاثیر آن بر حوادث سوریه اظهار داشت: پیروزی قابل توجه دولت قانون به رهبری نوری المالکی حاکی از آن است که مردم عراق سیاست این دولت را در بحران سوریه پسندیده‌اند.

وی ادامه داد: دولت مالکی در قبال بحران سوریه در کنار جمهوری اسلامی ایران ایستاده بود و بنای تلاش خود را در حل کردن بحران به صورت صلح‌آمیز قرار داد.

این کارشناس سیاست خارجی تصریح کرد: تلاش‌های دولت مالکی در عراق و سوریه و حمایت از دولت قانونی این کشور، موضع دولت عراق در طول چن سال گذشته بود و رای قاطع شهروندان عراقی  به المالکی که حدود یک چهارم آراء است توانست پیروزی را به شکل یک ائتلاف که از قوی‌ترین ائتلاف در پارلمان این کشور است را به دست آورد.

کوشکی در پایان خاطرنشان کرد: نتیجه این پیروزی نخست‌وزیری مجدد برای المالکی خواهد بود و دولت وی به مانند گذشته مبارزه با تروریست را ادامه خواهد داد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.