مردم یونان نگران بازگشت به دراخما و از دست رفتن ارزش پولشان هستند

تهران / واحد مرکزی خبر / اقتصادی /۰۲/۲۸
۰۰:۰۳:۵۱٫۱۸
مردم یونان از بیم اینکه مبادا کشورشان از منطقه یورو خارج شود و به دراخما( واحد پول پیشین یونان) برگردد و این گونه ارزش پولشان از دست برود، در مقیاسی گسترده به برداشت پول از حساب های بانکی شان اقدام کرده اند.

به گزارش شبکه خبری یورونیوز، انتخابات پارلمانی جدیدی قرار است در هفدم ژوئن امسال در یونان برگزار شود. مردم یونان که امید چندانی به بهبود آینده سیاسی و اقتصادی کشورشان ندارند، اقدام به خارج کردن پول از حساب های بانکی شان کرده اند.
یونان بعد از ده روز رایزنی فشرده بی فایده برای تشکیل دولت ائتلافی ، بیشتر در ورطه بحران فرو رفت.
مردم یونان به آینده سیاسی کشورشان بدبین هستند و می گویند با این همه اختلاف نظر که احزاب سیاسی دارند بعید به نظر می رسد آنها در خصوص تشکیل دولت ائتلافی به توافق برسند.
یک زن یونان درهمین باره می گوید برگزاری انتخابات پارلمانی دیگری در کشور اجتناب ناپذیر است.
وضع بی ثبات سیاسی -اقتصادی یونان روز چهارشنبه باعث کاهش ارزش شاخص سهام در بورس کشورهای اروپایی شد. مردم یونان از ترس اینکه مبادا اوضاع سیاسی و اقتصادی کشورشان در آینده خوب پیش نرود در مقیاسی گسترده به خارج کردن پول هایشان از بانک اقدام کرده اند. به طوری که بنا به گفته رئیس بانک مرکزی یونان ، تنها در روز دوشنبه مردم هفتصد میلیون یورو از حسابهای بانکی شان خارج کردند.
کلئونیکی ترزو اقتصاددان یونانی در این باره می گوید همه مردم نگران وضع مالی و اقتصادی شان در آینده هستند. وی افزود مردم چون نمی دانند بر سر پولشان در بانک ها چه خواهد آمد اقدام به خارج کردن آن از بانک ها می کنند. وی افزود آنها از این می ترسند که یونان به دراخما برگردد و این گونه ارزش پولشان از دست برود. در نتیجه ترجیح می دهند پول های به یوروشان را در گاو صندوق های موجود در خانه شان نگه دارند.
اظهار نظر خوزه مانوئل باروسو درباره یونان نیز تاحدودی برای مردم این کشور نگران کننده بوده است. او در اظهارنظری گفت ما مایلم که یونان در منطقه یورو باقی بماند اما برعهده خود مردم این کشور است دراین باره تصمیم گیری کنند.
۰۰:۰۵:۱۲٫۲۴

IRIBNews RSS EconomicNews

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.