مردم یونان به یکدیگر دارو هدیه می دهند

۰۵م آذر ،

تقریبا از هر سه یونانی، یک نفر فاقد بیمه خدمات درمانی است و به همین خاطر، تعدادی کلینیک درمان رایگان در این کشور افتتاح شده است و برخی پزشکان نیز بطور داوطلبانه با این قبیل مراکز همکاری می کنند.

به گزارش مجله شبانهممتازنیوز، زندگی حال حاضر مردم یونان متاثر از نداشتن پول برای تهیه مسکن، فقدان شغل و حتی ناتوانی در تامین داروهای مورد نیاز آنها است و برای مردم یونان، مدتها است که نظام بهداشت و درمان، اهمیت و جایگاه خود را از دست داده است.

ردپای بحران مالی روز به روز بیشتر در جامعه یونان، مشهود می شود و مردم دیگر نمی توانند ضروریات زندگی خود بویژه داروهای مورد نیازشان را تامین کنند. به همین خاطر آنها مدتی است تصمیم گرفته اند داروهای بلااستفاده موجود در خانه های خود را به همنوعان نیازمند خود اختصاص دهند. این داروها از مسکن های ساده ضد درد تا داروهای ضد سرطان را شامل می شوند.

بر اساس آمارها، روز به روز بر شمار بیمه شدگانی که با مراجعه به داروخانه ها پول کافی برای پرداخت حق بیمه خرید داروهای خود ندارند افزوده می شود. طی ماههای اخیر تاکنون ۲۰۰ هزار بسته دارو در شهر آتن جمع آوری شده است که البته این مقدار نیز کفایت نمی کند.

تقریبا از هر سه یونانی، یک نفر فاقد بیمه خدمات درمانی است و به همین خاطر، تعدادی کلینیک درمان رایگان در این کشور افتتاح شده است و برخی پزشکان نیز بطور داوطلبانه با این قبیل مراکز همکاری می کنند. بیماران این درمانگاهها داروهای مورد نیاز خود را نیز بطور رایگان دریافت می کنند.

نکته جالب این است که این کمک مدیران کلینیک به بیماران فاقد بیمه درمان، رسما خلاف قانون است چون بیمارستانها نیز به نوعی در صرفه جویی های ابلاغ شده دولتی بسر می برند و نباید هزینه های دولتی را صرف اشخاصی کنند که به دول پولی بابت بیمه نمی پردازند.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.